سفیر کرواسی در ایران خبر داد:

معرفی دانشگاه یزد به دانشجویان کرواسی در دستور کار سفارتخانه

سفیر کرواسی در ایران گفت: معرفی دانشگاه یزد به دانشجویان کرواسی در دستور کار سفارتخانه قرار گرفته است.

به گزارش یزدی نیوز دراگا اشتانبوک در جلسه ای با حضور رئیس، معاونان و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه یزد که با هدف توسعه همکاری‌های علمی دانشگاه یزد و دانشگاه‌های کرواسی برگزار شد، به تشریح موقعیت کرواسی پرداخت و اظهار داشت: از آنجا که این کشور در صنعت کشتی‌سازی فعال است، در برخی حوزه‌ها کارهای پژوهشی را با اولویت انجام می‌دهد.

 
وی عنوان کرد: کرواسی کشوری است که دارای پیشینه فرهنگی غنی است و از این لحاظ دارای شباهت‌هایی به کشور ایران است بنابراین به نظر می‌رسد بحث تبادل دانشجو میان این دو کشور به ویژه استان‌هایی نظیر یزد، نتایج خوبی به دنبال داشته باشد.
 
اشتانبوک بیان کرد: با این نگاه، فراهم کردن مقدمات و زمینه سازی برای تحصیل دانشجویان کرواسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در دستور کار سفارتخانه قرار گرفته است.
 
سفیر کرواسی در ایران خاطرنشان کرد: امیدواریم در استان یزد نیز شرایط برای حضور دانشجویان کرواسی و تبادل دانشجو فراهم و تسهیل شود.
 
وی همچنین با اشاره به علاقه دانشجویان کرواسی به زبان فارسی همچنین تسهیل فراگیری علم برای دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های کرواسی، خواستار تدریس زبان فارس در دانشگاه‌های کرواسی شد و افزود: برای این منظور از اعزام استادان از دانشگاه یزد به دانشگاه‌های کرواسی استقبال می‌کنیم.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..