رئیس کل دادگستری استان یزد:

نهاد میانجی‌گری کیفری رسانه در یزد تشکیل می‌شود

رئیس کل دادگستری استان یزد از تشکیل نهاد میانجی‌گری کیفری رسانه در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز غلامعلی دهشیری اظهار داشت: در راستای حمایت حداکثری از رسانه‌ها و محدود کردن ورود موضوعات مرتبط با رسانه در دادگستری، با همکاری و استفاده از ظرفیت وکلای دادگستری در مرکز استان، نهاد میانجیگری کیفری رسانه تشکیل می‌شود.

 
وی افزود: در حوزه‌های قضائی و شهرستان‌های استان نیز چنانچه موضوعی طرح شود، حسب مورد و به اقتضا وجود پرونده، مرکز مشاوران حقوقی دادگستری متولی این امر قرار خواهد گرفت.
 
رئیس کل دادگستری استان یزد، تشکیل این نهاد را با الهام از ماده ۸۲ قانون آئین دادرسی کیفری و آئین نامه میانجی‌گری در امور کیفری، اعلام کرد و گفت: پس از تشکیل این نهاد، تمام شکایت‌های اشخاص حقیقی و حقوقی از رسانه‌ها و فعالان عرصه مجازی استان به این نهاد ارجاع داده می‌شود تا با بهره‌گیری از تدابیر غیر کیفری و برگزاری نشست‌های مشترک و گفتگو میان طرفین، زمینه حل و فصل موضوعات طرح شده و رسیدن به توافق فراهم شود.
 
دهشیری یادآور شد: در صورت عدم حصول توافق نهاد مذکور نظریه خود پیرامون موضوع و علت به نتیجه نرسیدن میانجی‌گری را به همراه پیشنهادهای لازم جهت ارجاع قضیه به فرایند رسمی رسیدگی کیفری به دادسرا ارائه می‌کند.
 
رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه جرایم ضد امنیتی، اهانت به دین مبین اسلام و مقدسات از شمول این ابلاغیه مستثنی است، ابراز داشت: از آنجا که وقوع اشتباه و خطا و تندروی و هیجان در حوزه رسانه به جهت جنس فعالیت در این حوزه محتمل است، لازم است مفاد ماده ۲۳ قانون مطبوعات و تبصره‌های آن مدنظر مدیران و مقامات اجرایی استان قرار گرفته تا حتی الامکان با درج پاسخ خود در رسانه‌ها، از شکایت خودداری کنند.
 
وی بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی با جرایم حوزه رسانه و ساز و کار پیگیری و اجرایی شدن این دوره‌ها برای اهالی رسانه، از دیگر مسائلی است که باید از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و همکاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه ریزی و دنبال شود.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..