دبیر همایش کارآفرینی افق روشنایی مطرح کرد؛

منیّت مدیران عامل بحران‌های اقتصادی کشور

دبیر همایش کارآفرینی افق روشنایی آموزش‌های کوتاه مدت و مداوم را از ضرورت‌های اصلاح مدیریت کسب و کارهای امروزی عنوان کرد و گفت: متاسفانه «من می‌دانم»‌های مدیران و عدم پذیرش آموزش و انعطاف در این عرصه یکی از مشکلاتی است که منجر به بروز بحران‌های اقتصادی کنونی کشورمان شده است.

به گزارش یزدی نیوز«سعید عرفان»با اشاره به برگزاری این همایش در دو محور «ارتقای فردی مدیران و صاحبان کسب و کار» و «کسب و کارهای نوپا»، اظهار کرد: متاسفانه کسب و کارهای امروزی درگیر کم‌دانشی و ناآگاهی مدیران بوده و همچنان از پوسته سنتی خود خارج نشده است به طوری که مهارت‌های فردی آنها از سیستم کسب و کارهای سنتی خارج نشده و بر موج جدید مدیریت سوار نشده‌اند. 

 
وی افزود: یکی از دیگر مشکلات حوزه کسب و کارهای امروزی، کارکردن با بهره‌‌وری پایین است به این نحو که فرد ساعات زیادی از شبانه‌روز را در محیط کار می‌گذارند ولی بهره‌وری بسیار پایینی نسبت به میزان عملکردش دارد و این مشکل اساسی با راهکاری جز آموزش برطرف نمی‌شود. 
 
این مسئول ادامه داد: افزایش بهره‌وری در زندگی اجتماعی، شغلی و خانوادگی نیازمند مهارت متقاعدسازی است که در این رابطه به فرد چگونگی ادامه فعالیت در عرصه اقتصادی خود از طریق افزایش بهره‌وری آموزش داده می‌شود. 
 
وی آموزش‌های کوتاه مدت و مداوم را از ضروریات اصلاح مدیریت کسب و کارهای امروزی عنوان کرد و گفت: متاسفانه «من می‌دانم»‌های مدیران و عدم پذیرش آموزش و انعطاف در این عرصه یکی از مشکلاتی است که منجر به بروز بحران‌های اقتصادی کنونی کشورمان شده است و باید برطرف شود. 
 
عرفان آموزش مدیران را هم‌سوی با آموزش کارکنان خواند و تصریح کرد: آموزش یک طرفه مدیران منجر به ایجاد شکافی علمی و فقر دانش سازمانی بین مدیران و کارکنان می‌شود لذا باید آموزش در کشورمان به مدیران و کارکنان همزمان داده شود. 
 
این کارشناس ارشد مدیریت کسب و کار، سال ۹۸ را یکی از سنوات پر بحران‌ با نوسانات اقتصادی متعدد برشمرد و تصریح کرد: دنیای اقتصاد مانند دریایی مواج است که در زمان بحران‌ها دچار تلاطم می‌شود اما این وضعیت، همیشگی نیست و در بازه‌های زمانی مختلف، آرام است.
 
وی آگاه‌سازی مدیران از این وضعیت موقتی اقتصادی را ضرورت حفظ کسب و کارها در شرایط کنونی دانست و گفت: همایش‌های اقتصادی و انگیزشی در زمان بحران، کمک زیادی به حفظ کسب و کارهای موجود می‌کند چرا که آموزش همیشه و در هر وضعیتی موثر واقع می‌شود. 
 
دبیر همایش کارآفرینی افق روشنایی، عمل کردن به آموزش‌های راهبردی را ضروری خواند و تاکید کرد: تنها عمل کردن به آموزش مستلزم همت و تلاش شخصی افراد و مدیران است چرا که در زمان بروز مشکلات مدرسان و سخنرانان آموزشی از میان درهای بسته، کلید موفقیت را به دست مدیران می‌دهند و مدیران خود، مسئول باز کردن درهای موفقیتشان هستند. 
 
گفتنی است، همایش کارآفرینی افق روشنایی با سخنرانی «سعید عرفان» کارشناس ارشد مدیریت کسب و کار و «علی شیخ‌زاده» دکترای اقتصاد بازرگانی در هتل ارگ یزد برگزار شد.
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..