اردکان میزبان رویداد ملی استارت‌آپی صنایع کنجدی کشور

نخستین رویداد ملی استارت‌آپی صنایع کنجدی کشور با هدف رونق کسب و کار و رقابت‌پذیری صنعت محصولات کنجدی و بالا بردن گردش مالی آن به میزبانی شهرستان اردکان برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز«داود عندلیب اردکانی» رییس دانشگاه علمی کاربردی اردکان و مسئول برگزاری این رویداد، ، در این رابطه خاطرنشان کرد: شهرستان اردکان با دارا بودن بیش از ۲۰۰ واحد تولید محصولات کنجدی به عنوان قطب محصولات کنجدی کشور شناخته می‌شود.

 
وی آخرین مهلت ثبت ایده‌ها در این رویداد را هیجدهم خردادماه ذکر کرد و گفت: ایده های دریافت شده توسط دبیرخانه استارت آپ صنایع کنجدی پس از غربالگری اولیه، در جلسات منتورینگ قرار می‌گیرند تا بتواند به بهترین شکل ممکن برای مراسم پایانی رویداد آماده شوند.
 
به گفته‌ی عندلیب اردکانی، تاکنون تعدد ۸۹ ایده به صورت کامل از طریق سامانه کسب ایده این رویداد، بارگذاری شده است.
 
وی تأکید کرد: اکثر ایده‌ها در زمینه تولید نوآورانه محصولات کنجدی، استفاده پزشکی محصولات، بهبود در فرایندهای تولیدی و فروش هستند و لازم است که افراد صاحب ایده نسبت به ثبت ایده‌های خود جهت حفظ مالکیت فکری و معنوی آنها اقدام کنند.
 
رییس دانشگاه علمی کاربردی اردکان با ابراز امیدواری از این که برگزای این صنعت برای اولین بار در سطح کشور، امکان رشد اقتصادی و نوآرانه صنعت محصولات کنجدی را فراهم آورد، افزود: این رویداد یک روزه، صبح و عصر روز پنجشنبه ۲۳ خردادماه ۹۸ در محل کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) اردکان با حضور شرکت‌کنندگان و جمعی از مقامات کشوری و استانی  برپا خواهد شد.
 
وی در ادامه نیز یادآور شد: این رویداد به همت دانشگاه جامع علمی کابردی استان یزد و با مشارکت خوشه محصولات کنجدی و فرمانداری اردکان مراحل منتهی به اجرایی شدن را پشت سر می‌گذارد.
 
این مسئول افزود: دانشگاه علمی کاربردی مرکز اردکان به دلیل دارا بودن مجوز مرکز نوآوری محصولات کنجدی و در راستای کمک به این صنعت به عنوان مجری طرح برگزیده شد.
 
وی همچنین عنوان کرد: با توجه به اولویت موارد استارت‌آپی در شرکت شهرک‌های صنعتی یزد، این سازمان نیز به جمع مجریان و برگزار کنندگان این رویداد پیوسته و با توجه به هماهنگی صورت گرفته، حمایت کامل خود را از این رویداد انجام داده است.
 
عندلیب اردکانی در پایان نیز تأکید کرد: البته فرمانداری اردکان و شرکت خوشه محصولات کنجدی نیز به عنوان متولیان رشد این عرصه در این خصوص نهایت همکاری را داشته‌اند.
 
یاداور می‌شود؛ تاکنون حضور شرکت‌کنندگانی از شهرهای کرمان، مشهد، اراک، یزد و بندرعباس در این رویداد ملی قطعی شده و حضور یک اثر از کشور آلمان نیز تاحدودی وجهه بین المللی به این رویداد علمی، آموزشی و صنعتی و اقتصادی خواهد داد.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..