معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد خبر داد:

فشار خون ۸۰ هزار نفر در یزد پایش شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد از آغاز مرحله دوم بسیج ملی کنترل فشار خون بالا خبر داد و گفت: تاکنون فشار خون ۸۰ هزار نفر در یزد مورد پایش قرار گرفته است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا دهقانی با اشاره به اینکه طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا به طور همزمان در سراسر کشور در حال برگزاری است، اظهار داشت: مرحله دوم این طرح نیز در یزد آغاز شده است.

 
وی با اشاره به اینکه مرحله نخست طرح از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز شده است، افزود: در این مدت فشار خون بیش از ۸۱ هزار نفر در سراسر استان یزد پایش شد.
 
دهقانی خاطرنشان کرد: درصد فشار خون ثبت شده نسبت به کل جمعیت ۱۴.۴ درصد و تعداد بیماران مبتلا به فشار خون بالای ثبت شده در سامانه سیب ۳۹ هزار و ۴۴۵ نفر است.
 
وی بیان کرد: تیم‌های ثابت و سیار در تمامی بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی، خانه های بهداشت، مراکز جامع سلامت تا ۱۵ تیرماه، غربالگری فشارخون برای جمعیت ۳۰ تا ۷۰ سال استان را انجام می دهند.
 
دهقانی ادامه داد: همچنین امکان ثبت عدد فشار خون در سامان خودمراقبتی به نشانی http://salamat.gov.ir فراهم شده است.
 
وی تصریح کرد: تمامی جمعیت ۳۰ سال به بالای استان، زنان باردار در هر گروه سنی و افراد دچار بیماری‌های مزمن کلیوی در این طرح به صورت رایگان غربالگری شده و در صورت نیاز به پزشک مربوطه ارجاع می شوند.
 
 بیماری فشار خون دومین علت مرگ و میر در دنیاست.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..