معاون وزیر کشور:

بحران بی‌اعتمادی مردم به مسئولان از سیل و آتش سوزی خطرناکتر است

معاون امور عمرانی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداریهای کشور بحران بی‌اعتمادی مردم به مسئولان را از سیل و آتش سوزی خطرناکتر دانست.

به گزارش یزدی نیوزمهدی جمالی نژاد  در مراسم تودیع و معارفه شهردار یزد با اشاره به اینکه پهنه وسیعی از کشور را قومیت های مختلف فرا گرفته و سازمان شهرداری ها در این برهه و در شرایط فعلی کشور نقش بسیار مهم و اثر گذاری در سراسر شهرها ایفا می کند، اظهار داشت: شرایط کشور امروز بحرانی است به ویژه اینکه جنگ اقتصادی تمام عیار دشمن از مدت ها پیش آغاز شده و دشمن در این مسیر از هیچ ضربه ای دریغ نکرده است.

 
وی افزود: تورم بی سابقه، نوسان شدید قیمت ها، بروز انواع و اقسام بحران ها از زلزله، طوفان و ریزگرد تا هجوم ملخ ها و آتش سوزی ها شرایط بسیار سختی را در کشور به وجود آورده است.
 
معاون امور عمرانی وزیر کشور بیان کرد: احیای شهرهای سیل زده کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است زیرا اولین بار بود که ۲۵ استان کشور به طور همزمان یک بحران را تجربه می کردند و علاوه بر این بسیاری از اعتبارات باید به سمت بازسازی و نوسازی این شهرها گسیل شود.
 
جمالی نژاد تصریح کرد: تمام این مشکلات که شکل بحرانی به کشور داده به اندازه بی اعتمادی که امروز مردم به مسئولان دارند نگران کننده نیست.
 
وی تاکید کرد: مهمترین بحرانی که امروز کشور با آن مواجه است و بسیار نگران آن هستیم و بسیاری از جریان های سیاسی کشور به آن توجهی ندارند بحران کم اعتمادی مردم به مسئولان است که معتقدیم این بحران از تحریم ها، سیلاب ها و آتش سوزی ها به مراتب بدتر است.
 
رییس سازمان شهرداریهای کشور ادامه داد: گسلی که دشمن میان مردم و مسئولان ایجاد شده بسیار خطرناک است و در این شرایط شوراهای شهر به عنوان خاکریز حضور در صحنه، شهرداران به عنوان مدیران محلی و دهیاران نقش بسیار مهم و اثرگذاری ایفا می کنند.
 
وی یادآورشد: ما در دوران دفاع مقدس شرایط به مراتب بدتری به لحاظ اقتصادی داشتیم اما با وجود آن سختی ها و به رغم عدم وجود زیرساختها در آن زمان اعتماد مردم را داشتیم اما اکنون بسیاری از زیر ساخت ها و امکانات را داریم اما اعتماد مردم به مدیران را بسیار کم داریم.
 
معاون امور عمرانی وزیر کشور عنوان کرد: فکر می کنم می توانیم این روابط را احیا کنیم و دیوار بی اعتمادی را از میان برداریم، بر این اساس از همه اعضای شورای شهر و شهرداران درخواست دارم به برداشتن این دیوار بی اعتمادی کمک کنند.
 
جمالی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه روند انتخاب شهردار یزد طولانی شد تصریح کرد: من همه تقصیر ها را در این زمینه به گردن می گیرم و از مردم یزد عذرخواهی می کنم.
 
وی افزود: به عنوان کسی که با ۱۲۸۴ شهرداری و ۳۷ هزار دهیاری در سطح کشور در ارتباط هستم می گویم که شهر یزد و استان یزد یک استان متفاوت است و مسائلی که در بسیاری از استان ها وجود دارد در یزد مشاهده نمی شود.
 
وی تصریح کرد: حتی دلسوزی رسانه ها و نقادان رسانه ای این شهر بی نظیر است و این امر نویدبخش یک جهش بزرگ در استان یزد محسوب می شود که امیدواریم با حضور مدیران پاکدست این جهش سریع تر رقم بخورد.
 
معاون امور عمرانی وزیر کشور با اشاره به حضور خود به عنوان شهردار در یزد تاکید کرد: از تمام مردم، همکاران شهرداری، اعضای شورای شهر و مسئولان استان و شهرستان یزد به خاطر همراهی های آنها قدردانی می کنم و امیدواریم یزد بتواند بهتر از گذشته مسیر ترقی و توسعه را طی کند.
 
در این مراسم از تلاشهای مهدی جمالی نژاد تقدیر و جمال الدین عزیزی به عنوان شهردار یزد معرفی شد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..