رئیس آموزش و پرورش استثنایی یزد

دوم تیرماه آغاز سنجش ۲۵ هزار نوآموز یزدی

مصطفی پایدار گفت: سنجش سلامت نوآموزان در پایگاه های سنجش از 2 تیرماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش یزدی نیوزرئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان یزد در خصوص طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: از ۲۵ خرداد ماه روند ثبتنام در مدارس آغاز می شود و بر اساس نوبت دهی که انجام می شود از دوم تیر ماه نیز طرح سنجش سلامت دانش آموزان آغاز می شود.

وی افزود: هنگام مراجعه والدین برای ثبت نام در مدارس، نوبت‌گیری سنجش سلامت نیز از طریق سیستم الکترونیکی توسط خود مسئولین مدارس انجام و به نزدیک‌ترین پایگاه سنجش ارجاع داده می شوند.
پایدار با اشاره این که امسال ۱۵ پایگاه در سطح استان و یک پایگاه تخصصی در مرکز استان برای ارزیابی دانش‌آموزان اول دبستان و همچنین پیش دبستانی‌ها آماده فعالیت هستند اعلام کرد: پیش بینی می شود امسال ۲۵ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در پایگاه های سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار گیرند.
 وی گفت: سنجش دانش آموزان در دو مرحله انجام می شود که در مرحله اولیه ارزیابی های بهداشتی، بینایی، شنوایی، دهان و دندان، معاینات پزشک عمومی، آمادگی و پایش تحصیلی انجام شده و در صورتی که دانش آموز در هر کدام از این موارد حد نصاب را نداشته باشد برای مرحله ارزیابی تخصصی معرفی می شوند.
رئیس آموزش و پرورش استثنائی یزد مراجعه به موقع والدین برای سنجش فرزندشان را ضروری دانست و اظهار داشت: در هر پایگاه در روز ۳۹ نفر را باید ارزیابی کنند، مراجعه کنندگان باید طبق برنامه زمانی در پایگاه حضور پیدا کنند و اگر کسی دیرتر بیاید نظم کاری بهم خواهد خورد و اگر در تاریخی که مشخص شده مراجعه نکند لغو نوبت می خورد و باید مجدداً نوبت گیری کند و جریمه لغو نوبت را نیز پرداخت کند.
پایدار تاکید کرد: هنگام مراجعه اصل شناسنامه دانش آموز و والدین، یک قطعه عکس ۳*۴، کارت واکسیناسیون کامل که قبل از مراجعه به پایگاه سنجش باید به مراکز بهداشتی مراجعه کنند و معرفی نامه از دبستان محل تحصیل که به صورت الکترونیکی در سامانه سنجش صادر می شود را باید به همراه داشته باشند.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..