آزادی ۲۱ زندانی مالی در جشنهای گلریزان استان یزد

رییس ستاد دیه یزد با اشاره به مشارکت مطلوب خیران بومی در جشن گلریزان این استان، گفت: امسال زمینه آزادی 21 زندانی جرائم غیرعمد مالی در 12 جشن گلریزان استان یزد فراهم شده است.

به گزارش یزدی نیوز«اسلام افشون» در حاشیه برنامه زنده تلوزیونی ماه‌مهربانی صدا و سیمای مرکز یزد، در گفت و گو با خبرنگار ایسنا-منطقه یزد، با بیان این‌که تاکنون ۱۲ جشن گلریزان در سطح استان برگزار شده است، اظهار کرد: امسال تاکنون جمعاً مبلغ ۲۵ میلیارد ریال توسط خیران در جشن‌های گلریزان استان یزد جمع آوری شده است.

 
وی با اشاره به این‌که امسال ستاد دیه استان یزد موفق به اخذ حدود ۲۴۰ میلیارد ریال گذشت یرای آزادسازی زندانیان غیرعمد شده است، افزود: تاکنون ۲۱ زندانی جرائم غیرعمد مالی با بدهی ۸۰ میلیارد ریال که ۷۶ میلیارد ریال آن گذشت شاکی و چهار میلیارد ریال پرداخت نقدی بوده از زندان آزاد شدند.
 
رییس ستاد دیه استان یزد با بیان این‌که امسال در بحث کمک نقدی نسبت به سال گذشته پنج درصد رشد و در بحث توفیق گذشت ۱۵ درصد رشد داشته‌ایم، گفت: مهریه و چک برگشتی از جمله بیشترین دلایل ورود زندانیان غیرعمد مالی به زندان است.
 
افشوت در ادامه وضعیت بد و نابسامان اقتصادی را مهمترین عامل چک‌های برگشتی دانست و بیان کرد: در گفت و گو با زندانیان چک برگشتی متوجه شدیم که اغلب آنها کاسبانی هستند که به دلیل عدم فروش به موقع اجناس و فرا رسیدن موعد چکهای کاری خود به زندان افتادند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: از تعداد کل زندانیان آزاد شده امسال یک نفر زن و ۲۰ نفر مرد بودند.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..