تحقق کامل سند تحو‌ل بنیادین مهمترین رویکرد آموزش و پرورش در یزد است‌

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با تاکید بر ضرورت توجه به تربیت دینی دانش‌آموزان گفت: تحقق کامل سند تحوول بنیادین مهمترین رویکرد آموزش و پرورش در یزد است.

به گزارش یزدی نیوزعباسعلی دانافر در نشست همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان یزد مهمترین رسالت آموزش و پرورش را تحقق سند بنیادین آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: مهمترین رویکرد این سند هم تربیت و پرورش است.

 
وی با بیان اینکه تربیت در این سند در ساحت‌های شش گانه دیده شده خاطرنشان کرد: مهمترین رویکرد هم در این ساحت، تقویت روحیه دینی دانش آموزان به عنوان مهمترین پایه برای آنها است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: در این راستا اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته که از جمله این موارد، ایجاد ارتباط بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش است.
 
 
دانافر خاطرنشان کرد: هرچه ارتباط بین این دو نهاد به عنوان مهمترین نهادهای دینی و آموزشی کشور قوی‌تر و تنگاتنگ‌تر باشد، قطعا بیشتر و بهتر زمینه تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فراهم می‌شود.
 
وی ادامه داد: آموزش و پرورش زمانی محقق می‌شود که کودکان را در ابعاد و ساحت‌های ششگانه تربیت کند و این موضوع هم به وسیله سند تحول بنیادین امکان‌پذیر است.
 
سرداری معاون اداره کل آموزش و پرورش استان یزد هم در این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ارتباط با مباحث دینی و فرهنگی در مدارس اظهار داشت: در حال حاضر بحث اقامه نماز اول وقت یکی از مهمترین موضوعاتی است که در مدارس به صورت جدی در حوزه فعالیت‌های دینی انجام می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که در ارتباط با مباحث دینی و تامین نیاز مدارس انجام شد، بحث جذب طلاب وظیفه بود که در سال اول اجرای این طرح هیچ مورد موفق به جذب نشدیم اما در سال دوم چهار مورد و در سال سوم ۱۸ مورد جذب صورت گرفت.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..