جشن گلریزان اقدامی مؤثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی است

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد گفت: آسیب‌های اجتماعی به شدت خانواده زندانیان را تهدید می‌کند و با برگزاری جشن گلریزان می‌توان اقدامی مؤثر در راستای کاهش این آسیب‌ها برداشت.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا عرشیان در مراسم جشن گلریزان شهرستان تفت، اظهار داشت: کمک به خانواده‌های زندانیان که اغلب از اقشار ضعیف جامعه هستند در حقیقت کمک به نظام اسلامی است چون وجود نظم و امنیت عمومی برای کشوربسیار حائز اهمیت است.

 
وی با بیان اینکه در دین اسلام به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان سفارش به دستگیری نیازمندان شده است، بیان کرد: از ۱۴ فراز دعای ماه مبارک رمضان، ۱۰ فراز آن به یاری مستمندان، نیازمندان و اشخاص بدهکار و گرفتار اشاره مستقیم دارد، که در واقع خدای متعال در این دعا به ما بخشش و ایثار را آموزش می‌دهد.
 
عرشیان با بیان اینکه مسئولان باید زمینه بیشتر حضور بانوان در جشن گلریزان را فراهم کنند، خاطرنشان کرد: بانوان خیِّری نیز وجود داشتند که با پرداخت مبالغ قابل توجهی در آزادی زندانیان نقش آفرین بودند.
 
وی با اشاره به آثار برخی اعمال انسان که حتی تا سال‌ها بعد از مرگ او در دنیا جاودانه خواهد ماند، تصریح کرد: هر حرکت واقدامی که در مسیر کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد صورت گیرد، مأجور درگاه الهی است.
 
وی ادامه داد: زندانیان مالی جرائم غیر عمد تنها به علت بدهی که باید پرداخت کنند محبوس هستند که می‌توان با کمک به آنان، تقسیط بدهی و اقدام در جلب رضایت شاکیان، به آنان کمک کرد.
 
در این جلسه که با حضور مسئولان محلی و خیِّرین برگزار شد، مبلغ ۲۱۰ میلیون تومان جمع آوری شد و این مبلغ صرف آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد می‌شود.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..