سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری:

زمینه سرمایه گذاری خارجی برای تولید فروآلیاژ در استان یزد ‌فراهم می شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: زمینه سرمایه گذاری خارجی برای تولید فروآلیاژ در استان با اشتغال ۱۵۰ نفر و جذب سرمایه ۳۰ میلیون دلاری در چهار فاز ‌فراهم می شود.

به گزارش یزدی نیوز"سیدمسعود عظیمی" سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در دفتر این معاونت با سرمایه گذار خارجی تولید فروآلیاژ در استان دیدار و گفت ‌و گو کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در این نشست که "محمدعلی شاه حسینی" مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین المللی استانداری نیز حضور داشت، به پتانسیل ها و ظرفیت های استان یزد برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف اشاره ‌کرد و گفت: درحال حاضر ۹۰ درصد فروآلیاژها به کشور وارد می شوند و با توجه به کاربردهای متنوع و خاص به تولید فروآلیاژ در استان نیاز فراوان داریم.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ادامه داد: با فراهم شدن زمینه سرمایه گذاری خارجی برای تولید فر‌وآلیاژ در استان زمینه اشتغال برای ۱۵۰ نفر ایجاد می‌شود و با اتمام این پروژه که در چهار فاز تعریف شده است، ‌جذب ۳۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان را شاهد خواهیم بود.
عظیمی خاطرنشان کرد: البته برای جذب سرمایه گذار‌ی داخلی و خارجی در حوزه تولید و صنعت استان با محدودیت‌هایی از جمله کمبود شدید منابع آب و مسائل محیط زیستی مواجه هستیم که باید به این موارد توجه ویژه و دقت نظر کافی داشته باشیم.
در این دیدار ‌همچنین سرمایه گذار خارجی به تشریح طرح توجیهی فنی، اقتصادی و مالی تولید فروآلیاژها در استان پرداخت.
گفتنی است فروآلیاژ به فولادهای ساخته شده از کمتر از ۵۰ درصد آهن گفته می شود که یکی از عناصر مختلف فلزی هستند و به دلیل دارا بودن خواص شکنندگی در ساخت محصولات فلزی به تنهایی مناسب نمی باشند اما به عنوان منبع مهم در ساخت فولادهای آلیاژی به کار می روند.
این نوع آلیاژ ها معمولاً به عنوان افزودنی به مذاب فلز به منظور حصول خواص ویژه برای ساخت فولادهایی که کاربردهای خاص دارند، افزوده می‌شوند ‌و کاربردهای آن عموما در فولادهای ساده کربنی، فولاد ضد زنگ، آلیاژها، الکترو سازی ‌و… می‌باشد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..