هشدار رییس شبکه دامپزشکی خاتم در مورد شیوع تب برفکی

مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان خاتم در استان یزد نسبت به احتمال شیوع بیماری تب برفکی در بین دام‌های شهرستان خاتم هشدار داد و از دامداران خواست نسبت به واکسیناسیون دام های خود اقدام کنند.

به گزارش یزدی نیوز«محمدامین قدیمی» اظهار کرد: احتمال شیوع بیماری تب برفکی در بین دام‌های شهرستان خاتم، به دلیل کاهش سطح پوشش سطح ایمنی ناشی از عدم واکسیناسیون به خاطر بهادار بودن واکسن تب برفکی، به زنگ خطری برای دامداران این منطقه تبدیل شده است.

 
وی تصریح کرد: با توجه به آن که مهم‌ترین و اساسی‌ترین روش پیشگیری و کنترل بیماری تب‌برفکی، انجام واکسیناسیون تب برفکی است، در صورت عدم اقدام لازم از سوی دامداران و سرایت این بیماری به دام‌ها، ویروس طی مدت کوتاهی همه گله را درگیر کرده و با ایجاد تلفات در جمعیت دام‌ ها و کاهش تولید شیر وگوشت، زیان اقتصادی فراوانی را به دامداران وارد می‌کند.
 
قدیمی با بیان آن که بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های مسری و خسارت بار دامی است، بر انجام واکسیناسیون تب برفکی از سوی دامداران این منطقه تأکید کرد و از آن‌ها خواست که با مشاهده علائم این بیماری نظیر آبریزش دهان، وجود تاول و زخم در دهان، کاهش اشتها و لنگش دام‌ها، موضوع را سریعاً به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند تا مراقبت‌های ویژه‌ در مقابله با این بیماری و جلوگیری از گسترش آن صورت گیرد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..