استاندار یزد تاکید کرد:

ضرورت انتقال تعالیم دینی و ارزش های فرهنگی با زبان نو به نسل جدید

استاندار یزد در دیدار با اعضای هیئت مدیره اتحادیه های قرآنی استان گفت: فضای فکری، سبک زندگی و شرایط امروز جامعه ایجاب می‌کند تعالیم دینی و ارزش‌های فرهنگی را با زبان نو و قابل درک و فهم به نسل جدید منتقل کنیم.‌

به گزارش یزدی نیوز "محمدعلی طالبی" استاندار یزد با اعضای هیئت مدیره اتحادیه موسسات و تشکل های مردمی و فرهنگی قرآن و عترت استان در استانداری یزد دیدار و گفت ‌و گو کرد.

استاندار یزد در این دیدار که "احمد تر‌حمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز حضور داشت، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان گفت: فضای فکری، سبک زندگی و شرایط امروز جامعه ایجاب می‌کند تعالیم دینی و ارزش‌های فرهنگی را با زبان نو و قابل درک و فهم به نسل جدید منتقل نماییم و در حوزه قرآنی نیز باید فراتر ‌از وضع موجود تلاش کنیم.
"‌محمدعلی طالبی" ادامه داد: می توان قرآن را محور فعالیت‌ها در بسیاری از کارهای هنری و امور فرهنگی، اجتماعی قرار داد و به نوعی در حوزه هنر، از نقاشی و خوشنویسی گرفته تا هنرهای جدید و تجسمی، با محوریت قرآن و اندیشه های قرآنی، کارهای بزرگ و اثربخشی انجام داد.
وی نقش مؤسسات قرآنی در جذب هنرمندان رشته‌های مختلف با محوریت قرآن را فراتر از علاقه مندان به حفظ و قرائت قرآن دانست و افزود: تعالی بسیاری از هنرها مرهون قرآن است و با توجه به هم افزایی موجود در استان در این زمینه و وجود منابع و اعتبارات مناسب در این خصوص، باید محصولات قرآنی به معنای عام در حوزه فرهنگی و هنری عرضه شود و از طریق نمایشگاه‌ها در اختیار جامعه قرار گیرد.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تشکیل اتحادیه‌ و موسسات ‌قرآنی با این ویژگی‌ها در جهت عهده دار شدن موضوعات قرآنی به ویژه ایجاد انسجام در حوزه تشکل‌های زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کاری ارزشمند است.
"طالبی" در ادامه در پاسخ به درخواست اعضای هیئت مدیره اتحادیه قرآنی استان در خصوص واگذاری برنامه‌های قرآنی دستگاه‌ها و ادارات استان به این اتحادیه، گفت: اتحادیه طرح‌های پیشنهادی خود در این خصوص که ادارات و دستگاه‌ها می‌توانند دنبال کنند را ارائه دهد تا به آن‌ها ابلاغ شود.
عالی ترین مقام اجرایی استان در خصوص پیشنهاد بازدید دوره ای از مؤسسات قرآنی استان نیز خاطرنشان کرد: بنای کار بر این است که بازدید از موسسات قرآنی هر  ماه یک بار انجام شود و قطعا برکات این امر در فعالیت‌ها و برنامه‌های ما تجلی می یابد.
وی با اعلام آمادگی برای حضور در مجمع قرآنی استان، ‌افزود: با توجه به شرایطی که در سال جاری وجود دارد، از منظر مالی از طرح‌های ویژه قرآنی تا آنجا که بتوانیم حمایت خواهیم کرد.
استاندار یزد در ادامه پیشنهاد داد: با توجه به هم افزایی و همراهی دستگاه‌های دولتی و اتحاد و انسجام موجود در استان، پیشنهاد در جهت انجام اقدامات لازم جهت استقلال مالی اتحادیه  قرآنی استان توسط خود اتحادیه ارائه شود تا برای ایجاد منابع درآمدزا کمک‌های لازم انجام و سرمایه گذاری همراه با درآمد مناسب ایجاد شود تا بخشی از هزینه‌های جاری و اعتبارات اتحادیه قرآنی از این منابع تامین گردد.
"طالبی" در پایان سخنان خود با اشاره به درخواست اعضای هیئت مدیره اتحادیه قرآنی استان در خصوص جایگاه قانونی برای صدور مجوز توسط اتحادیه، گفت: امروزه در دنیا صدور مجوزها توسط تشکل‌های صنفی صورت می گیرد و ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم، بنابراین اتحادیه در این خصوص پیشنهادات خود را اعلام کند و سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این زمینه از نظرات اتحادیه استفاده کنند تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.‌
گفتنی است در حال حاضر ۱۲۰ موسسه و تشکل قرآنی در استان یزد مشغول به فعالیت هستند.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..