رئیس کل سابق دادگستری استان یزد خبر داد:

کاهش ۴۰ درصدی پرونده‌ها در محاکم خانواده استان یزد

رئیس کل ‌سابق دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه در سال گذشته از ۳۴۰۰ پرونده مربوط به اختلاف های خانوادگی و طلاق، ۱۶۰۰ پرونده به سازش ختم شده است از کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی این پرونده ‌ها

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا حبیبی،در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان که در سالن شهید عباسپور برق منطقه ای یزد برگزار شد به تشریح اقدامات و فعالیت‌های انجام شده دستگاه قضایی استان در پنج سال گذشته پرداخت.

 
وی در این رابطه به جذب ۱۵۰ کارمند اشاره کرد و گفت: استان یزد ۱۶۳ قاضی داشته که در حال حاضر این تعداد به ۲۳۰ نفر افزایش یافته و استان یزد به نسبت جمعیت و پرونده از لحاظ وجود قاضی و نیروی انسانی رتبه اول کشور را دارد.
 
رئیس کل سابق دادگستری استان ادامه داد: در اقدامات پیشگیرانه نیز فعالیت‌های خوبی در دستگاه قضایی استان انجام شد که از سه هزار و ۴۰۰ پرونده مربوط به حوزه طلاق، هزار و ۶۰۰ پرونده به صلح و سازش منجر شد که با کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی پرونده‌ها در این بخش رو برو بوده ایم.
 
حبیبی افزود: در رابطه با آموزش های پیش از ازدواج، ۸ هزار زوج در دوره‌های آموزشی دادگستری استان شرکت کردند که اجرای موفق این طرح می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: در حوزه آمار و استفاده از فناوری، استان یزد قبل از این در رتبه بیستم کشور قرار داشت که در حال حاضر جزو سه استان برتر کشور است و در رابطه با اجرای طرح پابند الکترونیک بعد از تهران مقام دوم کشور را به خود اختصاص داده ایم.
 
رئیس کل سابق دادگستری استان در پایان به فعالیت های عمرانی در دستگاه قضای استان در سال های اخیر نیز اشاره کرد و گفت: با پیگیری های انجام شده ۴۱ هزار مترمربع زمین به دادگستری استان اختصاص یافت که ۱۲ هزار مترمربع احداث بنا داشته ایم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..