برداشت محصول در گلخانه‌های مدرن نسبت به کشت فضای باز ۳۰ برابر است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه برداشت محصول در گلخانه‌های مدرن نسبت به کشت باز بیش از ۳۰ برابر است افزود: تفاوت برداشت محصول در فضای کشت باز و کشت گلخانه‌های مدرن بیش از ۵۰ کیلوگرم است.

به گزارش یزدی نیوزسید جمال سجادی پور با اشاره به مشکلات منابع آبی استان یزد اظهار داشت: با توجه به اینکه استان یزد با مشکل آبی روبه‌روست و بهره‌وری آب در فضای گلخانه‌ای بسیار بیشتر از فضای باز است به همین دلیل کشت‌های استان را به سمت کشت گلخانه‌ای برده‌ایم.

 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه در فضای باز به ازای هر مترمکعب، یک و نیم کیلوگرم محصول برداشت می‌شود گفت: اما این میزان در فضای گلخانه‌ای به بیش از ۱۴ برابر یعنی بین ۲۲ تا ۲۳ کیلوگرم محصول برداشت می‌شود که با وضعیت کم آبی استان یزد، می‌توان به سمت این نوع کشت‌ها رفت.
 
 
وی خاطرنشان کرد: وقتی کشت محصولات به سمت گلخانه‌های مدرن یا کشت‌های هیدروپونیک برده شود میزان برداشت محصول به بیش از ۵۵ تا ۶۰ کیلوگرم به ازای هر مترمکعب محصول می‌رسد که رشد قابل توجه و چشمگیری را هم در صرفه جویی در منابع آبی و هم در برداشت محصولات کشاورزی در پی دارد.
 
سجادی پور با اشاره به اینکه محدودیت منابع آبی ما را به سمت توسعه کشت‌های گلخانه‌ای سوق داده است تصریح کرد: کشت‌های سبزی و سیفی فضای باز به گلخانه‌ها منتقل می‌شود که بهره‌وری بیشتر و بهتری را داشته باشیم.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد به شهرستان‌های پیشگام در توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در استان اشاره کرد و گفت: شهرستان یزد، اشکذر، تفت، مهریز و خاتم از جمله شهرستان‌هایی هستند که به سمت توسعه کشت‌های گلخانه‌ای گام برداشتند.
 
وی در پایان به کشت‌های گلخانه‌ای استان یزد اشاره و خاطرنشان کرد: گوجه، خیار سبز، بادمجان، آلوئه ورا، فلفل، انواع گیاهان دارویی، تیل عسلی، سبزی جات و برخی دیگر از محصولات در گلخانه‌های استان یزد کشت و برداشت می‌شود.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..