استاندار:

تقویت فناوری‌های نوین اولویت اجرایی یزد برای توسعه اقتصادی است

استاندار یزد با بیان این‌که توسعه اقتصادی کشور مستلزم حمایت مسئولان ارشد کشوری است، گفت: حمایت از توسعه فناوری‌های نوین و بازرگانی از جمله اولویت‌های اجرایی استان برای توسعه اقتصادی است.

به گزارش یزدی نیوز«محمدعلی طالبی» در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور برگزار شد، با اشاره به جایگاه استان یزد در حوزه اقتصادی، اظهار کرد: برخورداری از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و متعهد از دیگر ویژگی‌های یزد برای توسعه بیش از پیش است.

 
وی چالش‌های محیط زیست و کمبود منابع آبی، مهاجرت و وجود فارغ التحصیلان بیکار را از جمله چالش‌های جدی استان یزد برای توسعه بیش از پیش است، افزود: توجه به اقتصاد دانش بنیان، توسعه فناوری‌های جدید، توسعه گردشگری، حمایت از استارت آپ‌ها و توسعه بازرگانی از جمله اولویت‌های اجرایی استان یزد برای توسعه اقتصادی بیش از پیش است.
 
استاندار یزد در ادامه گفت: کمیته هم اندیشی بخش خصوصی، راه‌اندازی کمیته تسهیل سرمایه‌گذاری از جمله اقدامات انجام شده در راستای جذب سرمایه گذاری در استان یزد است.
 
طالبی با بیان این‌که یزد امروز سومین استان مهاجرپذیر کشور است، تصریح کرد: نیروهای متخصص و دانشگاهی به دلیل نبود برخی از زیرساخت ها از استان خارج و معادل آن نیروهای کارگری به یزد وارد می شوند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: حمایت مسئولان ارشد کشوری از جمله موثرترین راهکاری توسعه اقتصادی و تحقق اهداف استان یزد است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..