معاون وزیر کشور:

شخصاً مشکلات توسعه اقتصادی استان یزد را پیگیری می‌کنم

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با اشاره به ظرفیت‌های استان یزد در حوزه اقتصادی گفت: شخصاً مشکلات توسعه اقتصادی استان یزد را در وزارت کشور پیگیری می‌کنم.

به گزارش یزدی نیوز«بابک دین پرست» در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد با بیان این‌که بسیاری از مشکلات سرمایه گذاران در استان یزد منطقی و درست است، اظهار کرد: وزرات کشور سعی می کند با استفاده از قدرت حاکمیتی و هماهنگی بین بخشی مشکلات توسعه اقتصادی استان یزد را بر رفع کند.

 
وی بررسی دقیق و جدی چالش‌های حوزه اقتصادی استان یزد را ضروری دانست و بیان کرد: مدیریت استان باید طی یک هفته با محوریت استاندار چند مشکل جدی و کلیدی استان را بررسی و به همراه راه حل‌های مبتنی بر قانون برای پیگیری جدی به وزارت کشور ارائه کند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با بیان این‌که دستگاه‌های اجرایی و مرتبط باید ادبیات بیان چالش‌های توسعه اقتصادی استان یزد را با ادبیات پیگیری وزارت کشور هماهنگ کنند، افزود: مدیران استانی هم موظفند از زمان ارائه چالش‌های توسعه ای استان به وزارت کشور رایزنی‌های لازم با وزارت خانه‌های مربوطه را انجام دهند.
 
دین‌پرست گفت: من خودم شخصا رسیدگی به مشکلات کلیدی استان یزد را در وزارت کشور و برای رفع آنها تلاش می‌کنم.
 
این مسئول در ادامه با اشاره به این‌که استان یزد از حیث تعداد جلسات اقتصاد مقاومتی رتبه هشتم کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: جلسات و مصوبات استانی باید منجر به توسعه اقتصادی و پویایی سرمایه گذاری شود.
 
وی با بیان این که کشور در حال حاضر درگیر جنگ اقتصادی است، تأکید کرد: هیچ کس حق ندارد بگوید من بخش خصوصی یا دولتی هستم و باید برای توسعسه اقتصادی کشور با کمک دولت تلاش کند.
 
معاون وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این در سال گذشته دولت ۳۰ هزار میلیارد تومان برای طرح تسهیل و رفع موانع تولید اختصاص داده است ،گفت: تاکنون ۳۷ هزار واحد با دریافت ۲۵ هزار میلیارد تومان موفق به جذب این اعتبار شدند.
 
دین پرست استان یزد را از جمله استان‌های برتر کشور در حوزه اقتصادی دانست و بیان کرد: عملکرد شورای گفت و گوی دولت در بخش خصوصی با دو وظیفه مهم شناسایی قوانین مزاحم و بهبود فضای کسب و کار از جمله راهکاری موثر در توسعه اقتصادی است.
 
این مسئول تعدد قوانین را از جمله چالش‌های رونق تولید است، تصریح کرد: شناسایی قوانین مزاحم برای رونق تولید یکی از مهمترین دغدغه‌ها و توصیه های مقام معظم رهبری است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..