رشد ۲۷ درصدی آمار بازدیدکنندگان خارجی از یزد

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد: آمار بازدید گردشگران خارجی از بناهای تاریخی در فروردین ماه 98 نسبت به مدت مشابه پارسال رشد27 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش یزدی نیوزهما خورشیدی افزود: در فروردین امسال ، ۱۶ هزار و ۱۹۸ گردشگر خارجی به یزد سفر کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال ۹۷، رشد ۲۷ درصدی حضور گردشگران خارجی را نشان می دهد.افزایش ۲۷ درصدی آمار بازدیدکنندگان خارجی از یزد

 
وی گفت: بیشترین بازدیدکنندگان از کشورهای اروپایی همچون آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و سوئیس بودند.
 
خورشیدی در ادامه ضمن اشاره به  نقش تبلیغات گسترده در رشد گردشگران خارجی یزد، افزود: معرفی بیشتر یزد به دیگر کشورها از طریق برگزاری تورهای آشناسازی فعالان گردشگری ، اپراتورها و خبرنگاران خارجی و همچنین انتشار اخبار یزد به ویژه در نشریات خارجی مانند نیویورک تایمز گویای نقش موثر تبلیغات در این حوزه است.
 
وی ، در پایان به تاثیر برگزاری نمایشگاه‌ های گردشگری در کشورهای خارجی نیز اشاره و اظهار داشت: نمایشگاه‌ هایی که در کشورهای مختلف دنیا به ویژه چین برگزار شد، در معرفی یزد به کشورهای بزرگ دنیا تاثیر بسیاری داشت.
 
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد ، بر تقویت جایگاه و نقش برجسته گردشگری و تاثیر آن در شکوفایی اقتصادی یزد تاکید کرد .
 
وی از صنعت گردشگری به عنوان صنعتی پاک، با بازدهی بسیار سریع یاد کرد و گفت : بهره گیری از پتاسیلهای گردشگری مستلزم عزم ملی و توجه ویژه به این صنعت است.
 
در نوروز ۹۸  ، استان یزد جزئی از استان های مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفت.
 
بافت ۲۷۰۰هکتاری تاریخی یزد در تیرماه ۹۶ در کراکوف لهستان و به دلیل وسعت، یکپارچگی و حفظ اصالت تاریخی‌، استفاده از مصالح بومی و مصرف کمترین انرژی در تولید بناهای خشتی و هماهنگی کامل با اقلیم سخت و خشن کویری در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.
 
 
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..