دادستان یزد:

سرپرستان ۲ هزار نفر در یزد در زندان‌ها به‌سر می‌برند

دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: در حال حاضر سرپرستان ۲ هزار نفر در زندان‌های یزد به‌سر می‌برند.

به گزارش یزدی نیوز علی‌اکبر شمس در نشست سالانه مجمع عمومی انجمن حمایت از زندانیان استان یزد اظهار داشت: بیش از ۲ هزار نفر خانواده زندانی به طور معمول سرپرست و حامی خود را از دست داده‌اند که اگر این خانواده‌ها بدون حمایت بمانند همین مسئله می‌توانند زمینه‌ساز شکل‌گیری جرایم و آسیب‌های اجتماعی باشد.

 
وی با اشاره به وجود ۸۰۰ خانواده تحت پوشش انجمن و گستره خدماتی که انجمن بر عهده گرفته است، بیان داشت: این حجم از کار با هزینه‌های بسیار بالایی همراه است که باید برای ایجاد منابع درآمدی مستمر برای انجمن فکر اساسی صورت گیرد.
 
شمس خاطرنشان کرد: خانواده مددجوی زندانی، به طور معمول تحت حمایت هیچ نهاد و سازمان دیگری قرار نمی‌گیرد که از این‌رو باید چتر حمایتی انجمن بتواند حداکثر نیازهای اولیه این خانواده‌ها را پوشش دهد.
 
دادستان عمومی و انقلاب یزد، شرایط انجام کار در دستگاه قضائی را بسیار سخت برشمرد و بیان داشت: دستگاه قضائی از یک سو باید به لحاظ جلوگیری از شیوع و تکرار جرایم کیفری با مجرمین برخورد سخت و قاطعانه داشته باشد و از طرف دیگر خانواده همین زندانی را با هدف پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی تحت حمایت خود قرار دهد.
 
وی از حمایت‌های مادی و معنوی و رویکرد اشتغال‌زایی به عنوان برخی از حمایت‌های انجمن حمایت از زندانیان یاد کرد و گفت: در حال حاضر مباحث بهداشتی و درمانی خانواده مددجویان، مسائل آموزشی و فرهنگی آنان همچنین کمک به کسب درآمدهای اولیه برای گذران زندگی از جمله برنامه‌های ای است که در انجمن در حال پیگیری و انجام است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..