آغاز سم پاشی کانون های پشه خیز در شاهدیه و زارچ

کار شناسایی و سم پاشی کانون های پشه خیز اطراف تصفیه خانه یزد آغاز شد.

به گزارش یزدی نیوز مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت:به مدت یک هفته ۱۶ گروه این دانشگاه  در مناطق شاهدیه ، زارچ و  اطراف تصفیه خانه یزد کانون های پشه خیز این مناطق را شناسایی خواهند کرد.

جعفری افزود: در این راستا، گروه های مختلف با سم پاشی منطقه سعی در از بین بردن این کانونها دارند.
وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح برای از بین بردن کامل پشه در منطقه موثر نیست گفت: اجرای این طرح حجم زیاد پشه را در این مناطق کاهش می دهد. 
این مسئول بهداشت استان یزد تاکید کرد: برای رفع کامل پشه ها در این منطقه باید کانون های مستعد از بین برده شود و برای این امر لازم است حوضچه های تصفیه خانه خشکانده شود. 
وی با اشاره به اینکه سم های مورد استفاده مورد تایید معاونت بهداشتی این دانشگاه است تاکید کرد: این سم ها فقط بر روی حشرات موثر است و برای سلامتی انسان ها مخاطره آمیز نیست.
بوی بد فاضلاب یزد و نیش پشه ها امان مردم شاهدیه، زارچ و اطراف دروازه قران یزد را بریده است. وعده مسئولان مبنی بر انتقال این فاضلاب  تاکنون محقق نشده و ادامه مشکلات ناشی از فاضلاب با اعتراض مردم ساکن در  این منطقه مواجه شده است. 
جمعه گذشته در پی اعتراض مردم شاهدیه مبنی بر پشه خیز بودن حوضچه های فاضلاب ، فرماندار یزد قول مساعد داد   با شناسایی کانون های پشه خیر و سم زدایی در جهت حل مشکل پیش آمده برای اهالی  اقدام کند.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..