مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد:

۴۰۰ روستای استان یزد به اینترنت پرسرعت بی‌سیم دسترسی دارند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد از دسترسی اهالی ۴۰۰ روستای استان یزد به اینترنت پرسرعت بی‌سیم خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزاکرم فداکار  با اشاره به اینکه استان یزد هزار و ۱۷ پارچه آبادی دارای سکونت دارد که ۶۰۰ مورد از آنها آبادی‌های دارای جمعیت زیر پنج خانوار هستند، اظهار داشت: با وجود اینکه سیاستگذاری‌ها بر اساس شاخص‌های جمعیتی است، وضعیت خوبی در خدمات رسانی به روستاهای زیر پنج خانوار یزد وجود دارد.

 
وی یادآور شد: در حال حاضر ۹۵۰ روستای استان یزد دارای ارتباط هستند به نحوی که ۷۸۰ رؤسا دارای تلفن خانگی، ۳۵۴ روستا دارای دسترسی به اینترنت پرسرعت و ۴۰۲ روستا نیز دارای دسترسی به اینترنت پرسرعت بی‌سیم و تحت پوشش شبکه بی‌سیم های‌وب هستند.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد خاطرنشان کرد: رساندن اینترنت PS به روستاها از طرح‌های مهم در دست پیگیری است و اکنون خدمات آن به ۴۱۵ روستا رسیده و ۱۵۹ روستای دیگر نیز در دست اجرا هستند.
 
فداکار تصریح کرد: در صورت اجرای کامل این طرح، تمام روستاهایی که دارای تلفن ثابت و سیار هستند، به اینترنت بی‌سیم متصل می‌شوند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد اجرای فیبر نوری روستایی عنوان کرد: در اجرای پروژه‌های ارتباطی روستایی با محدودیت زیرساخت‌های انتقال مواجه بودیم و کیفیت مدنظر حاصل نمی‌شد بنابراین پروژه فیبر نوری روستایی در دستور کار قرار گرفت و قرار است ۱۲۲ کیلومتر فیبر نوری روستایی در استان اجرا شود.
 
فداکار تاکید کرد: اگر این طرح با موفقیت انجام شود، گام‌های بعدی در زمینه اجرای پروژه‌های ارتباطی در روستاها محکم‌تر برداشته خواهد شد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..