مدیرکل ارتباطات زیرساخت استان یزد:

۴۲۰ کیلومتر از ۲ پروژه فیبر نوری کشور در یزد اجرا شد

مدیرکل ارتباطات زیرساخت استان یزد گفت: دو پروژه بزرگ فیبر نوری در کشور اجرا شد که سهم استان یزد در اجرای این دو پروژه در مجموع ۴۲۰ کیلومتر بود.

به گزارش یزدی نیوز رضا ذوالفقاری در نشست خبری مدیران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت یک شرکت مادر تخصصی است، اظهار داشت: این شرکت در سه لایه فیبر نوری، انتقال ارتباط و دیتا فعال می‌کند.

 
وی با بیان اینکه این شرکت پهنای باند را در مراکز استان به اپراتورهای دارای مجوز تحویل می‌دهد، افزود: در لایه فیبر نوری نیز دو پروژه در کشور اجرا شد که سهم استان یزد در پروژه اول ۳۰۰ کیلومتر و در پروژه دوم ۱۲۰ کیلومتر بوده است.
 
ذوالفقاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر پهنای باند ورودی استان یزد ۲۲۰ گیگا بیت بر ثانیه است که شرکت‌ها ۳۲ گیگا بیت آن را استفاده می‌کنند بنابراین ظرفیت خالی بسیاری در این زمینه در استان وجود دارد.
 
مدیرکل ارتباطات زیرساخت استان یزد با بیان اینکه در یزد ۲۲ مسیر اصلی فیبر نوری وجود دارد، عنوان کرد: از شبکه فیبر نوری استان علاوه بر ارتباطات بین‌الملل، شرکت مخابرات استان نیز استفاده می‌کند.
 
در این نشست علی قاسمی مدیر امور شعب پست بانک استان یزد، علی‌محمد رحمانی‌پور مدیرکل پست استان یزد و محمدرضا زارع سرپرست شرکت مخابرات منطقه یزد به ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود در استان پرداختند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..