رئیس بنیاد نخبگان استان یزد:

مخترعان یزد نیاز صنعتگران را تامین می‌کنند

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد گفت: با راه اندازی میز خدمت صنایع، مخترعان یزد با صنعتگران تعامل می کنند که حاصل این تعامل، رفع نیاز صنعتگران در زمینه ماشین آلات است.

به گزارش یزدی نیوزسید مهدی کلانتر در ستاد راهبردی و مدیریت اقتصادی مقاومتی استان یزد که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: صنایع یزد با مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و مواد اولیه مواجه هستند که این امر باعث کاهش تولید و یا حتی توقف تولید آنها شده از این‌رو برای رفع این مشکل به دنبال هماهنگی با مخترعان و مبتکران هستیم.

 
وی بیان کرد: برای رفع این مشکلات سه حلقه صنعت، مخترعان و منابع مالی مدنظر قرار گرفته‌اند که در این راستا در حلقه اول به سراغ مخترعان متفرقه، فارغ التحصیلان یا شاغلان تحصیل مراکز فنی و حرفه‌ای، علمی و کاربردی و … رفته و تلاش کرده‌ایم ارتباط آنها را با صنایع برقرار کنیم.
 
کلانتر خاطرنشان کرد: برای حلقه منابع مالی نیز به سراغ خانه صنعت، اتاق بازرگانی و صنعتگران رفته‌ایم و به دنبال ایجاد پرتالی هستیم که صنعتگران نیازهای خود را در آن بارگذاری کنند و مخترعان نیز با کسب اطلاع از این نیازها به تأمین آن بپردازند.
 
رئیس بنیاد نخبگان استان یزد عنوان کرد: اکنون بخشی از این اقدام انجام شده و تاکنون ۱۰ قطعه از نیازهای صنعتگران توسط آنها اعلام شده که مخترعان و نخبگان یزد در حال ساخت و طراحی آن هستند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..