رئیس پلیس راه استان یزد:

۱۹ استراحتگاه بین‌راهی در محورهای استان یزد احداث می‌شود

رئیس پلیس راه استان یزد از احداث ۱۹ استراحتگاه بین راهی در محورهای استان یزد خبر داد و گفت: این موضوع با توجه به اثرگذاری بالا در کاهش آمار تصادفات، پیگیری می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ مسعود قانعی با اشاره به اینکه بیشترین آمار تصادفات برون شهری در محورهای استان یزد مربوط به واژگونی خودروها است، اظهار داشت: عامل واژگونی خودرو نیز خستگی و خواب آلودگی رانندگان است.

 
وی با اشاره به اینکه کویری بودن و یکنواخت بودن جاده‌ها، سبب بروز خستگی در راننده و ایجاد خواب آلودگی در او می‌شود، افزود: به همین منظور در صدد ایجاد استراحتگاه‌های بین راهی در تمام محورهای بزرگراهی و اصلی استان هستیم.
 
قانعی خاطرنشان کرد: به همین منظور احداث ۱۹ نقطه استراحتگاه بین راهی در محورهای بزرگراهی و اصلی به منظور مدیریت ترافیک جاده‌های استان، در دستور کار قرار گرفته و در حال پیگیری است.
 
سرپرست پلیس راه استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود در مورد آمار حوادث رانندگی بیان کرد: در مجموع متوفیان حوادث رانندگی راه‌های برون شهری و روستایی استان یزد در سال ۹۷ در مقایسه با سال ۹۶ با کاهش ۱۵ درصدی مواجه بوده و در این زمینه رتبه سوم در سطح کشور را به خود اختصاص داده ایم.
 
قانعی افزود: همچنین تعداد متوفیان برون شهری حوادث رانندگی استان در سال ۹۷ در مقایسه با سال ۹۶ با کاهش ۵.۷ درصد مواجه بوده که در این زمینه رتبه دوم کاهش تلفات در سطح کشور را برای استان به همراه داشته است.
 
وی ادامه داد: تهیه و نصب ۱۲۵ بنر آموزشی با همکاری ادارات دخیل در ترافیک به منظور اطلاع‌رسانی و آموزش فرهنگ ترافیک، پیگیری و اقدام در راه‌اندازی سامانه پیامک برای اطلاع‌رسانی ترافیکی وسایل نقلیه ورودی به استان همچنین پیگیری و راه‌اندازی سامانه ارسال پیامک برای رانندگان متخلف در بحث سرعت لحظه‌ای و میانگین از جمله اقدامات پلیس در راستای کاهش حوادث رانندگی در سال گذشته بوده است.
 
سرپرست پلیس راه استان یزد همچنین یادآور شد: بیش از ۱۲ هزار بروشور آموزشی با اولویت تهدیدات ترافیکی موجود به تفکیک هر محور برای اطلاع‌رسانی نقاط پر حادثه و با هدف پیشگیری از بروز تصادفات تهیه و توزیع شد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..