مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:

۷۰ خانه قرآنی در روستاهای استان یزد راه‌اندازی شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از راه‌اندازی ۷۰ خانه قرآنی در روستاهای استان یزد به دنبال امضای تفاهم‌نامه میان وزارت کشور و سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام سید محمدشریف حسینی کوهستانی در دیدار با مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد با تسلیت فرا رسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه (س) اظهار داشت: شخصیت آن بانوی بزرگوار که خدمات ارزشمند بسیاری را به نهال نوپای اسلام ارائه کرد، مورد غفلت قرار گرفته است.

 
وی همچنین با اشاره به برکت و عظمت ماه مبارک رمضان و اهمیت قرائت قرآن در این ماه مبارک عنوان کرد: قرآن کریم در معرفی خود می‌فرماید آمده‌ام تا ظلمات را از بین ببرم و منظور از ظلمات، ویژگی‌هایی نظیر خودپرستی، هواپرستی، تبعیض و بی‌عدالتی است.
 
حسینی کوهستانی بیان کرد: در قرآن کریم همیشه نور، مفرد آمده چون تنها راهی که انسان را به سعادت می‌رساند، صراط مستقیم است اما ظلمت جمع آمده چرا که راه‌های مختلفی وجود دارد که انسان را به بیراهه ببرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تفاهم‌نامه سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت کشور در مورد اجرای فعالیت‌های قرآنی در روستاها خاطرنشان کرد: در این راستا ۷۰ خانه قرآنی روستایی در روستاهای استان راه‌اندازی شده و در حال فعالیت هستند.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد به وجود مشکلات جمعیتی در برخی روستاها اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در روستاها باید منطبق با ظرفیت منطقه و جمعیت آن مناطق باشد.
 
برکزلری ۳۰ دوره تربیت معلم قرآن کریم در روستاهای استان یزد
 
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت خانه‌های قرآن روستایی از برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع قرآن در سطح استان خبر داد.
 
حجت الاسلام علی‌محمد رضایی افزود: در راستای تربیت مربی قرآن برای روستاها تاکنون ۳۰ دوره تربیت معلم قرآن کریم با عنوان طرح آموزشیار قرآن کریم در سطح استان برگزار شده است.
 
وی اظهار داشت: حمایت از محفل انس با قرآن کریم در روستاها، توزیع قرآن کریم در قالب طرح نور باران در روستاها، حمایت از فعالیت‌های خانه‌های قرآن و … از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه فعالیت‌های قرآنی در روستاها بوده است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..