استاندار یزد:

مسئولان به ترویج مفاهیم عالی قرآنی در استان کمک کنند

استاندار یزد در مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی یزد، از مسئولان استان خواست به توسعه و ترویج مفاهیم عالی قرآنی در استان کمک کنند.

به گزارش یزدی نیوز هفتمین نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی یزد با حضور "آیت الله محمدرضا ناصری" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ‌و "محمدعلی طالبی" استاندار یزد در حسینیه حضرت صاحب الزمان(‌عج) محمودآباد برگزار شد.

استاندار یزد در این مراسم ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، ‌گفت: جوشش هنر در کشور و جهان اسلام از برکت کتاب آسمانی قرآن است.
وی ادامه داد: آنچه که در نمایشگاه علوم قرآنی مشاهده می کنیم این است که فراتر از عظمت قرآن ‌کریم کتاب های زیادی در حوزه قرآن و مفاهیم عالی آن به نگارش درآمده و استخراج شده است.
"طالبی" افزود: قرآن در رشد و بالندگی هنر در جامعه ما تاثیر بزرگی داشته ‌است و امروز بسیاری از رشته‌های هنری متأثر ‌از این کتاب آسمانی هستند و بالندگی خود را مدیون قرآن می دانند.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: اگر به هنر خوشنویسی در کشور نگاه کنیم آثار و برکات قرآن را در ‌تعالی این هنر می توان دید و در هنرهای تجسمی نیز شاهد هستیم که مفاهیم قرآنی چقدر توانسته به رشد این هنر کمک کند.
وی ادامه داد: به صورتهای مختلف، قرآن نفوذ و جایگاه والای خود را در مسائل فرهنگی نشان داده و امیدواریم در استان یزد ‌که استان دارالعباده است و اهالی آن با قرآن مانوس هستند، مسئولان بتوانند بیش از پیش در گسترش و تعالی ارزش های قرآنی کوشا باشند و به تحقق این مهم کمک کنند.
"طالبی" در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد تا با راهنمایی‌های نماینده محترم ولی فقیه در استان و ائمه محترم جمعه و ساز و کارهای قانونی که دراختیار مسئولان استان است، قدم‌های خوبی در مسیر توسعه و ترویج قرآن و مفاهیم عالی آن برداشته شود.
گفتنی است هفتمین نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی یزد در ۲۰ غرفه با ۴ هزار عنوان کتاب قرآنی، دینی و مذهبی، نرم افزار و محصولات فرهنگی و با تخفیف ۵۰ درصد تا پنجشنبه دوم خرداد ماه از ساعت ۲۱ تا یک بامداد میزبان علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان است.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..