استاندار یزد تاکید کرد؛

توجه به اجرای طرح ساماندهی اتباع در استان/ تقویت جامعه پذیری در حوزه اتباع و مهاجرین با برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی

«محمدعلی طالبی» با تاکید بر توجه به اجرای طرح ساماندهی اتباع در استان، برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی برای تقویت جامعه پذیری در حوزه اتباع و مهاجرین با مشارکت جامعه هدف، تشکل ها و معتمدین این حوزه را خواستار شد.

به گزارش یزدی نیوز استاندار یزد، در بازدید از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری، در جمع کارمندان این مجموعه گفت: گذر زمان و نمود برخی موضوعات در جامعه، نشان دهنده بیشتر شدن حساسیت فعالیت ها در حوزه اتباع و مهاجرین است.

« محمدعلی طالبی» افزود:مدیریت اتباع در حوزه های مختلف برای استان موضوعی مهم محسوب می شود زیرا استان و کشور با چالش های مختلفی در این زمینه مواجه است و ساماندهی این موضوعات منوط به به برنامه ریزی و فعالیت موثر در  حوزه اتباع است.
"طالبی" با اشاره به تلاش برای شکل گیری کم ترین چالش در موضوعات مرتبط با اتباع خاطرنشان کرد: لازم است  فعالیت ما در حوزه اتباع به ویژه در موضوعاتی از قبیل اشتغال،مسکن وآموزش و پرورش با ایجاد هماهنگی فی مابین دستگاه های اجرایی مختلف به جهت دهی مناسبی ختم شود.
وی با تاکید بر اجرای طرح ساماندهی اتباع که به تصویب شورای تامین استان نیز رسیده اظهار داشت: ضروریست روند اجرای این طرح تا کنون مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد و  برای سرعت بخشی به اجرای جامع آن ، موانع و محدودیت های موجود به شورای تامین استان منعکس شود.
عالی ترین مقام اجرایی استان گفت: با عزم جدی در اجرای این طرح می توان  مشکلاتی که در این راستا وجود دارد را مدیریت نمود و به سامان رساند.
"طالبی" افزود : بخشی از مشکلات حوزه اتباع  به برخی محدودیت های قانونی بر می گردد که به همین منظور، خلاء های قانونی موجود در این رابطه احصاء و به نمایندگان مجلس و وزارت کشور ارائه شده که این موضوع نیز نیازمند پیگیری تا حصول نتیجه است.
استاندار یزد در پایان به ضرورت برنامه ریزی فرهنگی اشاره و گفت: در این حوزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند جامعه پذیری اتباع هستیم که راهکار آن نیز توسعه فعالیت ها در زمینه اجتماعی و فرهنگی با همکاری جامعه هدف ،تشکل ها و معتمدین این حوزه است  که این امر میتواند زمینه رسیدن به نتایج موثری را فراهم سازد.
 
منبع:استانداری یزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..