کارخانه کمپوست یزد با واگذاری به بخش خصوصی راه اندازی می‌شود

عضو شورای شهر یزد به دلایل عدم راه اندازی کارخانه کمپوست استان پس از ۱۰ سال اشاره کرد و گفت: کارخانه کمپوست یزد با واگذاری به بخش خصوصی راه اندازی می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزکارخانه کمپوست در سال ۱۳۸۷ شهرداری یزد با هدف محیط زیست و جلوگیری از دفع پسماندها با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال احداث شد که بنا به دلایلی به بهره برداری کامل نرسید.

 
بعد از هفت سال و در سال ۹۴ با واگذاری به بخش خصوصی اقدامات لازم در جهت راه اندازی مجدد این کارخانه صورت گرفت که پس از فعالیت دوساله این شرکت خصوصی، حریقی در کارخانه رخ داد که سبب شد بازهم راه اندازی و شروع به کار آن به تعویق بیافتد، در حال حاضر نیز به جای تولید کود کمپوست به یک زباله‌دان تبدیل شده است.
 
الهه جورابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم از یزد، به وضعیت کارخانه کمپوست استان یزد اشاره کرد و اظهار داشت: در دوره دوم شورای شهر یزد قراردادی بابت کارخانه کمپوست با یک شرکت از کره جنوبی به امضا رسید که به علت تحریم‌ها این قرارداد اجرایی نشد و شهرداری یزد با شرکت تراکتور سازی تبریز قراردادی امضا کردند که بر اساس آن قرار شد دستگاه‌ها کارخانه کمپوست را نصب کنند.
 
عضو شورای شهر یزد افزود: اما متاسفانه این امر شش تا هفت سال به طول انجامید و این کار صورت نپذیرفت و تقریبا مبلغ ۳ میلیارد تومان توسط شهرداری یزد برای ساخت کارخانه کمپوست هزینه کرد که با توجه به شکایت‌های مکرری که از سوی شهرداری یزد انجام گرفت، یک میلیارد از این هزینه را از شرکت تراکتور سازی تبریز دریافت کرد.
 
وی با بیان اینکه در سال ۹۴ این کارخانه به بخش خصوصی واگذار شد تصریح کرد: بعد از مدتی که بخش خصوصی فعالیت خود را پی گرفته بود، این کارخانه آتش گرفت و بازهم به تعطیلی کارخانه منجر شد و پیمانکار نتوانست به نحو احسن کار خود را ادامه دهد و به همین دلیل قرارداد آن در کمیسیون ۳۸ شهرداری در حال خلع‌ید شدن و فسخ است.
 
جورابی خاطرنشان کرد: با کمک شهروندان یزدی و با توجه به شعاری که کاهش تولید زباله و پسماند و تفکیک زباله از مبدا است ان‌شاءالله بتوانیم زباله و پسماند را به حداقل رسانده و با واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی شاهد راه اندازی و فعالیت کارخانه کمپوست در استان یزد باشیم.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..