مهلت یک ماهه دادستان یزد به آبفا؛ پساب فاضلاب یزد را به محل دورتر منتقل کنید

دادستان عمومی و انقلاب یزد در نامه‌ای به مدیر کل آب و فاضلاب یزد بر سامان دهی محل خروجی پساب تصفیه خانه یزد جنب منطقه مسکونی شاهدیه یزد تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزبه نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، علی اکبر شمس در ارتباط با بررسی موضوع دفع فاضلاب در حاشیه شهر و ابراز ناراحتی مردمی در این رابطه، اظهار داشت: نزدیکی نسبی منطقه شاهدیه و وجود حشرات موذی و بوی نامطبوع از جمله مواردی است که مورد اعتراض عمومی است و باید نسبت به رفع این مشکلات اقدامات مناسب صورت گیرد.

 
وی تصریح کرد: آبفا نهایت تلاش خود را جهت سم پاشی و رعایت مسائل بهداشتی به صورت مستمر به انجام می‌رساند، کهاین موضوع در آخرین بازدید معاون دادستان یزدبه همراه مدیران و مسئولین مرتبط با این مسئله اعم از فرماندار یزد ، شهردار منطقه و مدیرآبفا، کنترل حشرات موذی از جمله پشه کاملاً مشهود بود که جای تقدیر دارد.
 
این مقام قضایی، موضوع انتقال پساب را از وظایف شرکت آب منطقه‌ای ذکر کرد و بیان کرد: بر حسب قرار داد منعقد شده، بخشی از این پساب باید توسط شرکت سرب و روی منتقل شود که تاکنون اقدامی صورت نگرفته است و بخشی نیز باید توسط موسسه کوثر انتقال می یافته که حجم آب منتقل شده با حجم آب رها شده تناسبی ندارد.
 
وی ادامه داد: باید مسیری جهت هدایت آب به محل‌های دورتر و عمیق تر بیابان ایجاد شود تا حدودی مشکل مرتفع گردد که باید این اقدام ظرف یک ماه آینده انجام گرفته تا مشکل مردم و جنبه‌های اعتراض آنان برطرف گردد.
 
دادستان یزد، خاطرنشان کرد: براساس گزارش بازدید‌های میدانی مقامات قضایی به همراه مسئولین ذیربط، حجم آب جمع شده و رطوبت موجود موجب شکل‌گیری یک تالاب بزرگ و زیستگاه جانوری کم‌نظیر شده است که در صورت استفاده صحیح و مدیریت دقیق، ظرفیت بالای زیست محیطی و گردشگری را دارد.
 
شمس تاکید کرد: به هر ترتیب برخی از مشکلات اینپساب، موجب نارضایتی مردمی در منطقه شده است که باید به سرعت و هر نحو اصلاح و مرتفع گردد.
 
وی افزود: چنانچه در روند رفع مشکلات پساب این تصفیه خانه قصور و تقصیری از هر یک از دستگاه های دولتی و یا شرکت های خصوصی مشخص گردد؛ بدون تردید دادستانی به عنوان مدعی العموم به مسئله ورود و عواقب قانونی و قضایی موضوع بر عهده مقصرین خواهد بود.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..