طرح نمونه‌برداری استاندارد ویژه ماه رمضان در یزد آغاز شد

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت: طرح بازرسی و نمونه‌برداری ویژه به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان در سطح بازارتمامی مناطق استان یزد آغاز شد.

به گزارش یزدی نیوز محمد حسین ماجدی اردکانی با اشاره به آغاز طرح نمونه‌برداری استاندارد و بازرسی ویژه ماه مبارک رمضان اظهار داشت: این طرح ویژه که تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، از کالاهای پر مصرف مشمول استانداردهای اجباری و تشویقی این ایام که در مراکز توزیع و فروش، به مردم ارائه  می‌گردد بازرسی و نمونه‌برداری انجام می‌شود.

 
وی در خصوص جزئیات بازرسی و نمونه برداری گفت: انواع فرآورده‌های  لبنی، شکر،  زعفران، روغن سرخ کردنی، روغن در حال پخت زولبیا، بامیه، انواع نبات، زولبیا و بامیه، انواع خرما و حلواه ارده، شربت پرتغال و آناناس کالاهای مشمول این طرح هستند.
 
 این مقام مسئول ادامه  داد: البته در طول سال نیز، بازرسان و کارشناسان تحت پوشش اداره کل در قالب طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد سازی) در سطح بازار استان مشغول بازرسی و نمونه برداری هستند، ولی در ماه مبارک رمضان به دلیل حساسیت مصرف کالاها، به ویژه در حوزه صنایع غذایی، این طرح حالت ضربتی و ویژه دارد.
 
دبیر کارگروه استاندارد سازی و ارتقائ کیفیت کالا و خدمات استان یزد گفت: متعاقب بازرسی‌ها و نمونه‌برداری‌هایی که صورت می‌پذیرد، کارشناسان استاندارد می‌توانند از طریق آزمون‌ها و کنترل‌هایی که بر روی مواد مصرفی مردم انجام می‌دهند از رسیدن مواد غذایی، سالم، بهداشتی و با کیفیت به دست شهروندان روزه‌دار استان، اطمینان حاصل نمایند.
 
مدیرکل استاندارد استان یزد با تاکید بر اینکه این اداره کل بر موضوع ارائه کالاهای استاندارد به مردم با جدیت نظارت می‌کند عنوان کرد: ضمن این که به دلیل ویژه بودن طرح، صدور نتایج آزمون و گزارش موارد مربوطه در اسرع وقت انجام می‌شود.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..