نظام سرمایه‌گذاری استان یزد نیاز به ‌‌تغییر رویکرد دارد

مشاور اشتغال و سرمایه‌گذاری استاندار یزد با تاکید بر اینکه تغییر رویکرد در نظام سرمایه‌گذاری استان یزد باید اتفاق بیفتد گفت: این تعداد پروژه‌های نیمه تمام در یزد نشان از عدم تفکر صحیح بر سرمایه گذاری بوده است.

به گزارش یزدی نیوز علی اکبر جعفری‌ندوشن در کمیته تسهیل گری سرمایه‌گذاری در استان یزد با اشاره به اینکه در طول چند ده ساله گذشته که تجربه سیاست گذاری و مدیریت حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری استان یزد را در بخش دولتی داشتیم، رویکردمان حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی را به شیوه‌های مختلف مورد حمایت قرار دهیم اظهار داشت: این حمایت‌های چند دهه امروز مشخص شده که زیاد از آن خرسند نیستیم و می‌توانیم در چهلمین سال انقلاب اسلامی در این خصوص تغییر رویکردی را در دستور کار خود قرار دهیم.

 
مشاور اشتغال و سرمایه‌گذاری استاندار یزد با بیان اینکه نیازمند تغییر شیوه سیاست گذاری و مدیریت در استان هستیم افزود: آن تغییر هم این است که امر سرمایه گذاری امری فنی و تخصصی است و هر کسی نمی‌تواند در هر حوزه‌ای وارد شود.
 
 هر کسی نباید در هر بخشی سرمایه گذاری کند
 
وی با اشاره به اینکه جنس و مدل سرمایه گذاری در یزد به یک کلاف پیچیده‌ای در استان تبدیل شده است خاطرنشان کرد: این تعداد پروژه نیمه تمام در استان مشخصه بارزی از عدم تفکر بر سرمایه گذاری بوده و اینکه طرح درستی برای آن ارائه نشده است.
 
 
 
جعفری ندوشن یکی از راه‌حل‌های اساسی در بحث سرمایه گذاری در استان یزد را رفتن به سمت سرمایه گذاران تخصصی دانست و تصریح کرد: این سرمایه گذاران تخصصی برای سرمایه گذاری یک ساختار نظام‌مند، منابع کافی، افراد متخصص و کارهای علمی و تخصصی بر روی هر پروژه انجام می‌دهند و در نهایت هم با این فعالیت‌ها به نتیجه خوب دست پیدا می‌کنند.
 
تغییر رویکرد در نظام سرمایه گذاری استان یزد باید اتفاق بیافتد
 
مشاور اشتغال و سرمایه گذاری استاندار یزد اظهار داشت: تغییر رویکرد در نظام سرمایه گذاری استان یزد باید اتفاق بیافتد که یکی دیگر از روش‌های موفقیت در بحث سرمایه گذاری، رفتن به سمت سرمایه گذاران نهادی و حقوقی است.
 
وی به بیان پیشنهادات خود در خصوص بهبود شرایط سرمایه گذاری در استان یزد پرداخت و اضافه کرد: اولین کار این است که راهکاری برای تجهیز منابع خُرد در سطح استان یزد بیابیم که عطش بسیاری از سوی سرمایه گذاران برای فعالیت در این بخش وجود دارد و دیگری هم رفتن به سمت سرمایه گذاران نهادی است که در این خصوص باید استفاده از یک تیم دیپلماسی اقتصادی تدارک ببینیم به این معنا که از افرادی در این تیم استفاده شود که از قابلیت مذاکره، چانه زنی و درک مفاهیم مالی و سرمایه گذاری و مذاکره اقتصادی برخوردار باشند.
 
جعفری ندوشن در پایان افزود: سپس افراد این تیم به عنوان سفیران اقتصادی استان و با فهرستی کاملی از فرصت‌های سرمایه گذاری در استان یزد به سراغ تمام نهادهای مالی و سرمایه گذاری بروند و اقدامات بعدی را پیگیری می‌کنند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..