استاندار یزد:

از همه ظرفیت های قانونی استان برای رونق مسکن استفاده شود/ ایجاد فر‌آیند مهاجرت معکوس به روستاها با واگذاری زمین مناسب به متقاضیان

استاندار یزد در نشست شورای مسکن استان با اشاره به اینکه رونق در حوزه مسکن می‌تواند در سایر بخش‌های اقتصادی نیز تحرک ایجاد کند، بر استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی استان برای ایجاد رونق در این حوزه تاکید کرد.‌

به گزارش یزدی نیوز اولین جلسه شورای مسکن استان در سال جاری به ریاست "محمدعلی طالبی" استاندار یزد و با حضور "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و اعضای این شورا در سالن زنده یاد حمید‌یا برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، ‌گفت: مجموعه تحلیل ها و گزارش های ارائه شده در این نشست نشان می دهد که برای تامین نیازهای فعلی و آتی مسکن استان به اقدامات جدی نیازمندیم.
"محمدعلی طالبی" ادامه داد: بخشی از اقدامات ما باید در راستای رونق اقتصادی، متمرکز در بخش مسکن باشد زیرا این بخش یکی از حوزه هایی است که تحرک در آن می تواند موجب رونق در سایر بخش‌های اقتصادی استان شود.
وی افزود: بخشی از رکود فعلی و برخی از آمار بیکاری استان می تواند ناشی از عدم توجه به بخش مسکن باشد ‌و بنابراین لازم است شورای مسکن استان با جدیت به فعالیت بپردازد و اعضای این شورا نیز در راستای سیاست گذاری برای تولید مسکن مورد نیاز استان اهتمام لازم را داشته باشند.
رئیس شورای مسکن استان بر استفاده از همه ظرفیت های قانونی استان برای رونق در بخش مسکن تاکید و خاطر نشان کرد: اجرای دقیق طرح اقدام ملی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز می تواند به رونق این بخش کمک کند.
"طالبی" ضرورت دستیابی به اطلاعات، آمار و تحلیل دقیق از حوزه مسکن، واحدهای مسکونی مورد نیاز ‌و میزان پراکنشی که باید در سطح استان در این بخش وجود داشته باشد را خواستار شد و گفت: در راستای اجرای طرح اقدام ملی بنیاد مسکن، باید مکان های مناسب برای ساخت مسکن به درستی شناسایی ‌و با استفاده از تجربیات گذشته به ویژه در حوزه مسکن مهر و واگذاری زمین برای ساخت آپارتمان ها و شهرک ها، الگوی ساخت مناسب برای حوزه مسکن استان تهیه شود.
استاندار یزد همچنین بر رفع مشکلات مسکن و کاهش تبعات اجتماعی و فرهنگی این حوزه تاکید کرد و ادامه داد: ساخت مسکن در استان نباید به گونه‌ای باشد که بیشتر افراد غیر بومی یا اتباع خارجی در این واحدهای مسکونی ساکن شوند و در مقابل، افراد بومی استان از داشتن مسکن محروم بمانند.
"طالبی" در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه "هیچکس نباید در روستاهای استان برای اسکان دائمی مشکل زمین داشته باشد"، بر فراهم نمودن شرایط و زمینه های لازم برای واگذاری زمین به ویژه در محدوده طرح هادی روستایی به منظور ایجاد فر‌آیند مهاجرت معکوس به روستاها تأکید کرد.
گفتنی است در نشست شورای مسکن استان خلاصه ای از قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و آیین نامه اجرایی آن، برنامه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در سال ۱۳۹۸ و ۹۹ برای ایجاد مسکن و گزارشی از متقاضیان خانه اولی در استان ارائه شد.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..