استاندار یزد:

تمام دستگاه ها در امر شناسایی فرصتهای سرمایه گذاری در استان همکاری کنند

«محمدعلی طالبی» بر شکل گیری تیم تخصصی در استان یزد جهت انجام مذاکرات اقتصادی و اجرای پروژه های بزرگ تاکید و مطرح کرد: محورهای سرمایه گذاری بر اساس سند آمایش سرزمینی استان تنظیم شود.

به گزارش یزدی نیوزکمیته تسهیل گری سرمایه گذاری در استان به ریاست «محمدعلی طالبی» استاندار یزد و با حضور «محسن صادقیان» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد،«سیدمسعود عظیمی» سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع  و اعضای این کمیته در سالن زنده یاد حمیدیا تشکیل جلسه داد.

استاندار یزد گفت:در ایجاد اشتغال و رونق سرمایه گذاری باید فراتر از ستادها،کمیته ها و شوراهایی که هم اکنون در استان فعال هستند،عمل کرد و در این راستا به ایجاد ساختاری هماهنگ مبتنی بر همکاری و تعامل مشترک همه دستگاه ها و نهادها نیاز است.
«محمدعلی طالبی» افزود:لازم است تا در حوزه سرمایه گذاری، وسیع تر از روابط رسمی و مسئولیت های اداری،  همفکری و به ارائه برنامه پرداخت زیرا هر چند در این خصوص اقداماتی صورت گرفته اما در شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در استان، همچنان نقاط ضعفی وجود دارد.
"طالبی" تاکید کرد: عدم پیشرفت برخی پروژه ها در استان، بخشی به بروکراسی اداری موجود و بخشی دیگر به اختلاف نظر فی مابین برخی دستگاه های اجرایی استان باز می گردد که شایسته است با تقویت فعالیت های بین بخشی و برنامه ریزی مناسب،عزمی مشترک برای رفع موانع فراروی سرمایه گذاری و اشتغال در استان شکل گیرد.
وی اظهار داشت:ضروریست از مرحله شعار و ایراد سخن پیرامون حوزه سرمایه گذاری عبور کرد و مسائل را به صورت جزئی و مبتنی بر هر کدام از پروژه ها پیگیری نمود و برای هر مورد، دستگاه اجرایی وکارشناس پیگیری از طرف استانداری  تعیین و گزارش ماهیانه اخذ شود تا تکلیف موضوعات تا حصول نتیجه مشخص گردد.
عالی ترین مقام اجرایی استان افزود:محورهای سرمایه گذاری بر اساس سند آمایش سرزمینی استان استوار شود و در کنار این موضوع مشوق هایی ویژه برای جذب سرمایه گذاران نیز مورد توجه قرار گیرد.
"طالبی" با اشاره به اهمیت شناسایی و به کارگیری روش های تامین مالی جهت تقویت سرمایه گذاری در استان  گفت:فرآیندهای اداری ،ظرفیت های بانک ها،بورس و سایر روش ها در این حوزه برای استان احصاء و از سوی دیگر واحدهای تملیک شده توسط بانک ها نیز تعین تکلیف شوند.
استاندار یزد خاطرنشان کرد:رونق سرمایه گذاری در استان با محوریت فعال سازی هر چه بیشتر اتاق سرمایه گذاری در سازوکارهای متنوع دنبال  شود و ضروریست از موازی کاری و انجام فعالیت های متفرقه بدون در نظر گرفتن رویکردهای استان جلوگیری شود. 
وی در پایان اظهار داشت:تیمی کارشناسی با توانمندی های شاخص در حوزه مذاکرات اقتصادی با شناسایی نخبگان و فعالان این حوزه تشکیل شود، تا بتوان برای جذب سرمایه و انجام پروژه های بزرگ در استان از توان تخصصی در این حوزه بهره مند شد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..