مدیر امور مالی و اقتصادی چادرملو:

قیمت گندله و کنسانتره تغییری ندارد

مدیر امور مالی و اقتصادی چادرملو گفت: تغییری در نرخ گندله و کنسانتره ایجاد نشده است.

به گزارش یزدی نیوزسید محمود سیدیاظهار داشت: به نسبت سال ۹۷ تغییر محسوسی در قیمت گندله و کنسانتره سنگ آهن ایجاد نشده و درخواستی برای تغییر نرخ در سال جدید هم داده نشده است.

 
مدیر امور مالی و اقتصادی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو بیان کرد: سال ۹۷ هر تن کنسانتره خشک به فولاد مبارکه بر مبنای ۱۴٫۳ درصد قیمت شمش فولاد خوزستان در ادوار سه ماهه فروخته شد و قیمت فروش به فولاد خوزستان نیز ۱۵ درصد بود همچنین نرخ فروش گندله هم ۲۳.۵ درصد بوده است. در سال جاری نرخ فروش کنسانتره به شرکت فولاد مبارکه با ۲ دهم درصد افزایش ۱۴.۳ به ۱۴.۵ درصد رسیده و تغییر دیگری رخ نداده است.
 
وی در پاسخ به این پرسش که «آیا نرخ فروش گندله و کنستانتره رقم منصفانه‌ای است یا خیر» گفت: اینکه فروش کنسانتره و گندله تابعی از قیمت شمش فولاد خوزستان باشد، تفاهمی است که بین شرکت‌های معدنی و فولادی برقرار شده است. از سال ۸۸ چادرملو و گل گهر از یک سمت و فولاد مبارکه و فولاد خوزستان در سمت دیگر، با هم تفاهم داشته‌اند.
 
وی افزود: ضرایب تعیین قیمت که تابعی از قیمت شمش فولاد خوزستان است طی این سال‌ها نوسان داشته است و این نوسان به غیر از یک سال در باقی سال‌ها افزایشی بوده است.
 
مدیر امور مالی و اقتصادی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با بیان اینکه شرکت چادرملو برنامه‌ای برای افزایش قیمت گندله و کنسانتره ندارد، عنوان کرد: قطعاً ما در یک سیاست راهبردی کلان و تعامل با شرکت‌های خریدار محصولات به افزایش قیمت تمایل داریم اما این مساله باید در یک تفاهم و توافق دو طرفه انجام شود.
 
سیدی در خصوص دخالت وزارت صمت در قیمت‌گذاری‌ها عنوان کرد: در تعامل بین شرکت‌های خصوصی دخالت دولت صحیح نیست، مگر در شرایط ضروری.
 
وی ادامه داد: قبلاً وزارت صمت در این خصوص رهنمود صادر می‌کرد و دخالتی نمی‌کرد و رهنمود وزارت صمت هم از باب تصدی‌گری بود و در یک سال اخیر دخالت و رهنمودی در این بابت نداشته است.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..