امام جمعه یزد:

دینداری و تعقل باید توسط معلمان در وجود دانش آموزان نهادینه شود

امام جمعه یزد گفت: در حال حاضر یکی از معضلات سبک آموزشی فعلی کشور عدم توجه به تدبر، نوآوری و تفکر است و باید دینداری، تفکر و تعقل توسط معلمان در وجود دانش آموزان نهادینه شود.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با بسیج فرهنگیان و اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به آثار شهید مطهری اظهار داشت: در مراکز آموزشی اگر خلاصه مطالب شهید مطهری را جمع آوری و استفاده کنند، بسیار ارزشمند و راهگشا است.

 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه امام خمینی (ره) کتاب‌های شهید مطهری را بدون هیچ کم و کاستی می‌پذیرفتند، افزود: وقتی کتاب‌های «زن در نظام اسلامی» و «حجاب» که توسط شهید مطهری نگارش شده بود، به نجف آوردند بسیاری به مطالبی که در خصوص مسئله حجاب نوشته بودند ایراد داشتند اما امام این کتاب‌ها را مطالعه و هیچ اشکالی هم به آن وارد نکردند.
 
امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه شهید مطهری الگویی برای تمام اقشار مردم است، خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار الگویی بسیار خوب برای روحانیون، طلاب، اساتید، معلمان و اقشار مختلف جامعه است.
 
وی با اشاره به اینکه تفکر و تعقل باید در تعلیم و تربیت گنجانده شود، اضافه کرد: فرهنگیان باید در مدار دین حرکت کرده و دانش آموزان را متدین تربیت کنند چون اثرات تربیت دینی این دانش آموزان سبب می‌شود که جامعه به سمت سلامت حرکت کند.
 
ناصری تصریح کرد: بی‌تفاوتی در قبال تربیت دینی دانش آموزان توسط معلمان و اساتید نیز سبب می‌شود که اگر یک قدم اشتباه بردارند و گناهی از سوی دانش آموزان سر بزند، گناهش متوجه استاد و معلمش خواهد بود.
 
وی یکی از ضروریات امروز کشور را خروج دانش آموزان از سبک سطحی نگری دانست و اضافه کرد: این سبک توسط انگلیسی‌ها به کشور وارد و به ایرانیان تحمیل شد و فقط به خواندن، حفظ کردن و نمره گرفتن بسنده می‌کنند و مانع تفکر و تعقل افراد می‌شود.
 
امام جمعه یزد با بیان اینکه در سبک آموزشی فعلی کشور تدبر، نوآوری و تفکر وجود ندارد، تصریح کرد: این مسئله یکی از معضلاتی است که امروزه در کشور با آن روبه‌رو هستیم و سطحی نگری و عدم تفکر چیزی است که انگلیسی‌ها در زمان تحمیل سبک آموزشی فعلی به ما دنبال می‌کردند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..