لزوم ارتقای سواد سلامت جامعه

ارتقای سواد سلامت جامعه مهمترین محور نشست رئیس و مدیران دانشگاه علوم پزشکی با مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد بود.

به گزارش یزدی نیوزهمزمان با هفته سلامت و به منظور تقویت تعاملات دانشگاه و صدا و سیمای مرکز یزد،رئیس،معاون بهداشتی و مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با مدیر کل و معاونان مرکزصداوسیمای یزد  دیدار کردند.

 
رئیس دانشگاه در این نشست با اشاره به برنامه های ابلاغی از سوی رهبرمعظم انقلاب پیرامون سلامت،بر لزوم  ارتقای سواد سلامت و برنامه سازی بیشتر در این راستا تاکید کرد.
 
میرجلیلی ،ضمن قدردانی از مجموعه صدا و سیما مرکز یزد،خواستار تعامل بین سازمانی به منظور پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر شد و صدا و سیما را مهمترین سازمان دخیل در فرهنگ سازی حوزه سلامت عنوان کرد.
 
وی با اشاره به آمار بالای مبتلایان به فشار خون و اینکه استان یزد دومین استان کم تحرک کشور است خواستار تهیه برنامه هایی به منظور آگاهی بخشی پیرامون عوارض مصرف فست فودها و کاهش مصرف آنها شد.
 
پهلوانیان مدیر کل صداو سیما مرکز یزد در این نشست ضمن قدردانی از خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه به عنوان قطب درمان جنوب شرق کشور،خواستار ایجاد اتاق فکر با همکاری صاحبنظران دانشگاه و صدا و سیما شد تا سیاستگذاری در خصوص سلامت مردم به صورت علمی انجام شود.
 
 
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
 

بخش نظردهی بسته شده است..