اقدامات لازم برای جلوگیری از گسترش ‌آنفلوانزای پرندگان انجام گرفته است

مدیر پیشگیری و بهداشتی دامپزشکی کشور با بیان اینکه آنفلوانزای تحت حاد پرندگان با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تفاوت دارد گفت: اقدامات لازم برای جلوگیری از گسترش بیماری آنفلوانزای پرندگان انجام گرفته است.

به گزارش یزدی نیوز علی صفر ماکنعلی در نشست مدیران کل دامپزشکی استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، گلستان و یزد با هدف هماهنگی بیشتر برای کنترل بیماری‌ها و بهبود فعالیت‌های دامپزشکی در یزد برگزار شد با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای جلوگیری از گسترش بیماری آنفلوانزای پرندگان انجام گرفته است، اظهار داشت: یکی از کارهای بسیار مهم را اجرای طرح مهار آنفلو‌انزای طیور در سال‌های گذشته بود که سبب کاهش بیش از ۹۰ درصد تلفات شده است که امسال نیز قصد داریم که به مانند گذشته آن را دنبال کنیم.

 
مدیر پیشگیری و بهداشتی دامپزشکی کشور با بیان اینکه در سال جاری تلاشمان در راستای اجرای مهار بیماری تب برفکی در کشور است تصریح کرد: بیماری تب برفکی در طول سال‌های گذشته در سطح کشور اجرا شده که توانسته تفاوت قابل توجهی را نسبت به ۱۱ گذشته به وجود آورده است.
 
خروج مرغ تا تعدیل بازار از استان ایلام ممنوع می‌شود؛ مرغداران به تعهدات خود عمل نکردند
 
وی خاطرنشان کرد: مسئله‌ای که باید به آن توجه شود این است که آنفلوانزای تحت حاد پرندگان با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تفاوت دارد و مرگ و میر در آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بیش از دیگری است.
 
ماکنعلی به اثرات مثبت اجرای طرح مقابله با بیماری برسلوز اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح سبب شده که ۲۰ درصد در سطح کشور کاهش یابد که امیدواریم با اجرای آن در سال جاری بتوانیم شاهد پیشرفت بهتر در آن باشیم.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم، این نشست دهمین مجمع مدیران کل دامپزشکی منطقه ۳ کشور است که با حضور مدیران کل دامپزشکی این مناطق در یزد برگزار شد.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..