مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد:

بازسازی مدارس فرسوده یزد به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه ۳۰۰ مدرسه در استان یزد باید تخریب و بازسازی شود، گفت: مرمت و بازسازی مدارس فرسوده یزد به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش یزدی نیوز عباسعلی دانافر در نشستی خبری با اشاره به اینکه رویکرد آموزش و پرورش استان یزد توسعه آموزش‌های مهارت محور است، اظهار داشت: در همین راستا در استان یزد ۳۸.۵ درصد از دانش آموزان در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند که این آمار باید به ۵۰ درصد برسد.

 
وی عنوان کرد: این رویکرد از آن جهت دنبال می‌شود که در حال حاضر خروجی فارغ التحصیلان رشته‌های نظری هم در آموزش عمومی و هم آموزش عالی، بیکاری است بنابراین تلاش ما این است که دانش آموزان را به سمت مهارت آموزی هدایت کنیم.
 
دانافر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت مدارس فرسوده و قدیمی یزد تصریح کرد: مدرسه حاجی صفری تفت که چند روز پیش فیلم تخریب آن در فضای مجازی منتشر شد، از جمله مدارسی است که در سه مرحله نامه وضعیت این مدرسه به اداره کل نوسازی مدارس استان ارسال شد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان ریزش سقف این مدرسه باعث جراحت دو دانش آموز شد که به طور سرپایی درمان شدند، افزود: آموزش و پرورش دستگاه بهره بردار است و هیچ وظیفه‌ای در ساخت، تعمیر و تجهیز مدارس ندارد و این اقدامات باید توسط نوسازی مدارس انجام شود.
 
وی با بیان اینکه وظیفه ما رصد و اطلاع رسانی وضعیت مدارس است، افزود: بارها طی نامه‌های مختلف شرایط کلی و مصداقی مدارس اعلام شده است.
 
دانافر خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد مدارس استان یزد نیازمند تخریب و بازسازی است به این معنا که ۳۰۰ مدرسه استان باید از نو ساخته شوند و این اقدام نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: ۷۰ مورد از این مدارس فرسوده در ناحیه یک و ۷۰ مورد در ناحیه دو آموزش و پرورش یزد قرار دارند.
 
وی تاکید کرد: گرچه خیران حضوری پررنگ در عرصه مدرسه سازی یزد دارند و سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان جذب خیری صورت گرفت اما نیاز به مشارکت بیشتر خیران است و امیدواریم دولت نیز بتواند با تأمین بودجه نیاز، مشکل مدارس فرسوده را به تدریج در یزد برطرف کند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..