بخشدار خرانق:

تسهیلات اشتغالزایی تنها راه رونق تولید در روستاهاست

بخشدار بزرگترین بخش کشور تسهیلات اشتغالزایی روستایی را تنها راه رونق تولید و توسعه صنایع کوچک در مناطق روستایی عنوان کرد.

به گزارش یزدی نیوز «جاوید عیدانی» در آستانه روز کارگر و در حاشیه بازدید از واحد تولید پیچ در روستای خرانق، با اشاره به این که از مشکلات واحدهای تولیدی در مناطق روستایی به ویژه روستاهای بخش خرانق که فاقد زیرساخت‌هایی نظیر گاز است، آگاهی وجود دارد، افزود: تسهیلات اشتغالزایی روستایی تنهاراه رونق تولید و توسعه صنایع کوچک در این مناطق است.

 
وی با مدنظر قرار دادن شعار رونق تولید که در سال ۹۸ توسط مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفت، گفت: پایه‌ی تولید در مناطق روستایی و هدف گردشگری مانند خرانق، تولیدات کشاورزی و دامپروری است ولی تعدادی واحد صنعتی هم وجود دارد که علی‌رغم مشکلات توانسته‌اند بازار فروش خود را حفظ و توسعه بدهند.
 
بخشدار خرانق ادامه داد: البته متاسفانه امکان توسعه‌ی این واحدها به دلیل فقدان سرمایه در گردش فراهم نشده که لازم است با اختصاص تسهیلات اشتغالزایی به این واحدها، تحقق این مهم نیز پیگیری شود.
 
عیدانی در پایان نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو واحد تولید پیچ در روستای خرانق در حال فعالیت هستند و واحد تولید کنستانتره ساغند نیز با پیشرفت بیش از ۵۰ درصد و با سرمایه گزاری بخش خصوصی در حال آماده‌سازی برای بهره‌برداری و تولید است.
 
گفتنی است، کارخانجات صنعتی شهید رضایی‌نژاد، اورانیوم ساغند و واحدهای متعدد تولید خاک معدنی از دیگر واحدهای تولیدی و اشتغالزایی در منطقه خرانق هستند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..