‌استان یزد در اجرای طرح جامع امور ‌پیشتاز شد

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد در اجرای طرح جامع امور مالیاتی در سال گذشته پیشتاز بود گفت: در سال گذشته فقط ۱۰ مورد پذیرش اظهار نامه بدون رسیدگی صورت ‌گرفته است.

به گزارش یزدی نیوز، منوچهر اسدی در شصت و هشتمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به اهمیت وصول مالیات اظهار داشت: امسال در عرصه اقتصاد سختی فراوانی وجود دارد و درآمد دولت نیز دچار چالش بزرگی شده است.

 
مدیرکل امور مالیاتی استان یزد افزود: صاحبان حرف و شرکت‌ها باید با دستگاه مالیات گیرنده تعامل و همکاری داشته باشند تا بتوانند سهمی را که به حوزه مالیات در بودجه سال ۹۸ اختصاص داده شده، محقق کنند.
 
وی عنوان کرد: برای کمک به رونق تولید، صاحبان صنایع و شرکت‌ها برنامه ریزی‌های خوبی صورت گرفته و امید است تا با به کار گیری تمام ظرفیت‌های موجود قدم موثری را در این راستا برداریم.
 
اسدی با اشاره به تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌ها مبنی بر جواز پذیرفتن اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل بدون رسیدگی گفت: در حوزه مشاغل سعی شده حداکثر استفاده از این تبصره صورت گیرد.
 
مدیرکل امور مالیاتی استان یزد بیان کرد: با به کار گیری تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌ها، پذیرش اظهارنامه‌ها بدون رسیدگی و سطح درآمدها سه برابر شده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماده ۹۷ قانون مالیات‌ها عنوان کرد: با بررسی دفاتر مالیاتی، درآمدهایی که مشمول مالیات هستند مشخص خواهند شد.
 
اسدی افزود: با استفاده از تبصره ۲ ماده ۹۷ قانون مالیات‌ها، دفاتر مالیاتی شرکت‌هایی که مشکلات ثبتی داشته و درآمد آن‌ها مشمول مالیات است نیز از این طریق مشخص می‌شوند.
 
مدیرکل امور مالیاتی استان یزد همچنین به اجرای طرح جامع امور مالیاتی اشاره و تصریح کرد: استان یزد در سال گذشته در اجرای این طرح پیشتاز بوده و سعی بر این است که امسال نیز با استفاده بیشتر از تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌ها اظهارنامه‌ها بیشتری را بدون رسیدگی پذیرش شوند.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..