استاندار یزد:

خط قرمز ما، رعایت حقوق کارگران از سوی کارفرمایان است/ لزوم نگاه راهبردی به مدیریت منابع آب کشور

استاندار یزد گفت: مکاتبات و پیگیری های ایجاد مرکز دیتا سنتر در یزد و اختصاص بودجه احداث بیمارستان تخصصی تامین اجتماعی، در سال جاری صورت گرفته و امید است در این زمینه شاهد نتایج مثبتی باشیم.

به گزارش یزدی نیوز نشست مجمع نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی، با دو دستور کار" بررسی وضعیت منابع آبی و کشاورزی استان" و" دیدار با تشکل ها و انجمن های کارگری" با حضور «محمدعلی طالبی» استاندار یزد، نمایندگان مردم استان در مجلس و معاونین  استاندار، در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد.

استاندار یزد با اشاره به شرایط استان در حوزه تامین منابع آبی گفت: با توجه به شرایط موجود، لازم است افزایش تخصیص خط اول آب انتقالی به استان و قطعیت خط دوم، به شکل جدی و از سوی تمام بخش های موثر در سطح ملی پیگیری شود.
«محمدعلی طالبی» به پیگیری مجمع نمایندگان استان و همه دستگاه های متولی برای جبران خسارت های ناشی از سیل در استان اشاره کرد و آنگاه افزود:  در جریان بارش های اخیر و سیلابی شدن برخی مسیلها در استان، مدیریت بسیار خوبی اعمال شد تا شاهد خسارات کمتری باشیم، اما در هرصورت در نقاطی نیازمند جبران خسارت و بازسازی هستیم.
"طالبی" ادامه داد: در موضوع  مدیریت آب به نگاهی راهبردی در کشور نیاز داریم تا با اجرای طرح های کاربردی بتوان در مواقع بارندگی، مازاد آب را از نقاط آب ریز به حوزه های کم آب کشور منتقل کرد و علاوه بر کاهش خسارت در مناطق پربارش،منابع سایر مناطق را نیز تقویت نمود.
 
 
*اختصاص بودجه بیمارستان تخصصی تامین اجتماعی استان، پیگیری می شود
 
 
استاندار یزد در بخش دوم از نشست مجمع نمایندگان استان و در جمع  تشکل های کارگری، ضمن تبریک آغاز هفته بزرگداشت مقام والای کارگر گفت: از همراهی تشکل های کارگری در پیشبرد اهداف استان قدرانی می کنیم و امیدواریم در سایه تعامل چند جانبه بتوان برای حل مشکلات این قشر قدم های موثری برداشت.
وی افزود: باتوجه به افزایش دستمزد ها،نگرانی هایی از بابت تعدیل نیرو در واحدهای صنعتی استان وجود دارد و لازم است تا با کمک کمیسیون کارگری شرایطی را فراهم آوریم که کم ترین تعدیل نیرو و آسیب به جامعه کارگری وارد شود.
"طالبی" خاطرنشان کرد: ضروریست تشکل های کارگری تحت پوشش حمایت های قانونی قرار گیرند و خط قرمز ما در استان در ارتباط با کارفرمایان، رعایت حقوق کارگران است.
عالی ترین مقام اجرایی استان اظهار داشت: جامعه کارگری پیشنهادات مشخصی را که قابلیت اجرایی در استان دارد،ارائه کنند تا در کمیسیون کارگری و شورای تامین استان مطرح و مورد حمایت قرار گیرد.
"طالبی" در پایان خاطر نشان نمود: مکاتبات و پیگیری های ایجاد مرکز دیتا سنتر در یزد و اختصاص بودجه احداث بیمارستان تخصصی تامین اجتماعی در سال جاری صورت گرفته و امید است  در این زمینه شاهد نتایج مثبتی باشیم.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..