مدیرکل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان:

طرح‌های نوآورانه سمن‌های جوانان در حوزه اجتماعی حمایت می‌شوند

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، سال 98 را سال حمایت از طرح های نوآورانه سمن های جوانان به ویژه در حوزه اجتماعی دانست.

به گزارش یزدی نیوز اعظم کریمی در جمع نمایندگان سمن‌های حوزه جوانان استان یزد در خانه جوان اظهار داشت: یزد از مجموعه‌های جوان باور است و اینکه جوانانی از میان تشکل‌های مردم نهاد در این استان به مسئولیت‌های مهم دست یافته‌اند، افق روشنی برای سمن‌های حوزه جوانان ترسیم کرده است.

 
وی با ابراز خرسندی از راه اندازی خانه جوان استان یزد عنوان کرد: راه اندازی، تجهیز، تقویت و حمایت از خانه‌های جوان در سطح استان‌ها و حتی شهرستان‌ها در دستور کار وزارت ورزش و جوانان است که باید توسط ادارات ورزش و جوانان استان‌ها انجام شود زیرا معتقدیم خانه‌های جوان نقش بسیار اثربخشی در حیطه‌های مرتبط با جوانان ایفا می‌کنند.
 
کریمی ادامه داد: خانه‌های جوان برای هم افزایی سمن‌ها شکل گرفته و انتظار می‌رود در همه استان‌ها به ویژه یزد، خانه‌های جوان پررونق‌تر و محل رفت و آمد جوانان بیشتری باشد.
 
وی با بیان اینکه دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان نیز حمایت هدفمند از برنامه‌های اجتماعی حوزه جوانان به ویژه در زمینه ازدواج و مسائل مرتبط با آن انجام می‌دهد، افزود: تمرکز زدایی از مراکز استان‌ها و هدایت برنامه‌ها و حمایت‌های جدی‌تر از سمن‌های جوانان شهرستان‌ها نیز در دستور کار این دفتر قرار گرفته است و کارگاه‌های آموزشی در زمینه ازدواج در شهرستان‌ها با جدیت بیشتری نسبت به قبل برگزار خواهد شد.
 
مدیرکل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان همچنین از توجه جدی به بحث مهارت‌های ارتباطی جوانان خبر داد و گفت: اگر سمن‌ها در این زمینه طرحی ارائه دهند، مورد حمایت قرار می‌گیرد ضمن اینکه طرح حمایت از تولیدات رسانه‌ای در این راستا با محوریت ازدواج و مهارت‌های ازدواج نیز بر اساس موضوع، مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
 
وی با تاکید بر اینکه هدف ما تنها تولید یک محصول و محتوا نیست، تصریح کرد: اغلب این محصولات تولید و آرشیو شده‌اند بنابراین دوباره به دنبال تولید صرف نیستیم بلکه به دنبال محتوای اثربخش و بازنشر آن هستیم.
 
کریمی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت شناسایی نخبگان اجتماعی عنوان کرد: سمن‌ها می‌توانند در شناسایی این افراد بسیار مؤثر عمل کنند.
 
وی، سال ۹۸ را سال حمایت از طرح‌های نوآورانه سمن‌های جوانان به ویژه در حوزه اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: به طور قطع استان یزد با توجه به ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی بسیاری که دارد می‌تواند در این زمینه بسیار مؤثر عمل کند.
 
در این نشست نمایندگان سمن‌های فعال حوزه جوانان استان یزد به بیان مسائل، درخواست‌ها و برنامه‌های خود پرداختند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..