استاندار یزد:

عدالت حکم می کند از سرمایه گذاری در نقاط کمتر برخوردار استان، حمایت کنیم

استاندار یزد در کارگروه توسعه شهرستان خاتم با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۰۰ پروژه نیازمند پیگیری جدی برای به نتیجه رسیدن در سطح استان احصاء شده، از فرمانداران خواست تا اولویت ها و پروژه های نیمه تمام شهرستان های تحت مسئولیت ‌خود را مشخص کنند و به مدیریت ارشد استان گزارش دهند.

به گزارش یزدی نیوزنشست کارگروه توسعه شهرستان خاتم به ریاست "محمدعلی طالبی" استاندار یزد و با حضور "‌محمدرضا صباغیان" رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم خاتم در مجلس شورای اسلامی، "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار، "‌حجت الاسلام ‌والمسلمین جعفری" امام جمعه هرات، "‌‌فرجام فاضلی" فرماندار خاتم و اعضای کارگروه در آموزشکده کشاورزی امین این شهرستان برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست با اشاره به اینکه از سوی مدیریت ارشد استان نزدیک به ١٠٠ پروژه  نیازمند پیگیری جدی برای به نتیجه رسیدن در سطح استان احصاء شده، گفت: با مشخص کردن دستگاه اجرایی، معاونت مربوطه و کارشناس مسئول پیگیر، برنامه ریزی منسجمی برای هر پروژه داریم و موانع، محدودیت ها و پیشرفت پروژه ها به صورت ماهیانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
"محمدعلی طالبی" به وجود سه پروژه در دست احداث پتروشیمی، فولاد و کاشی در شهرستان خاتم اشاره کرد و ادامه داد: موانع این پروژه ها که اشتغال زایی مناسبی دارند باید رفع شود چرا که با بهره برداری از این سه پروژه، بسیاری از دغدغه های شهرستان در حوزه اشتغال مرتفع خواهد شد.
وی افزود: هیچ محدودیتی در تامین زیرساخت‌ها از جمله برق، ‌آب و جاده برای نقاط محروم استان نباید داشته باشیم و در این صورت است که رفع نابرابری ها و توسعه شهرستان های کمتر برخوردار در استان تحقق می یابد.
طالبی خاطرنشان کرد: با توجه به امتیازات و مشوق های مدنظر برای سرمایه گذاری در شهرستان های کمتر برخوردار و در صورت فراهم شدن زیرساختهای مساوی در سراسر استان، سرمایه گذاران برای دستیابی به منافع اقتصادی ترجیح می دهند در این مناطق سرمایه گذاری ‌کنند.
عالی ترین مقام اجرایی استان در پایان سخنان خود همچنین از فرمانداران خواست تا اولویت ها و پروژه های نیمه تمام شهرستان های تحت مسئولیت خود را مشخص و به مدیریت ارشد استان ارائه کنند تا با همکاری و تعامل مدیران استانی این پروژه ها و اولویت ها مورد پیگیری جدی قرار گیرند.
فرماندار شهرستان خاتم نیز به ظرفیت های این شهرستان در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: برای رونق، آبادانی و توسعه شهرستان ۲۱ برنامه را به ویژه در حوزه اقتصاد در شهرستان خاتم احصاء کرده ایم.
"‌فرجام فاضلی" همچنین به مشکلات خاتم اشاره و خاطرنشان کرد: ‌ارتقای حوزه بهداشت و درمان شهرستان، ‌توجه به زیرساختهای راه های مواصلاتی شهرستان با وجود ۵۸۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی و ایجاد اشتغال از مهمترین مسائلی است که باید مورد پیگیری جدی قرار گیرد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..