معاون مهندسی سپاه الغدیر خبر داد:

نجات ۷۰ روستای هویز با ساخت چهار کیلومتر خاکریز مستحکم

معاون مهندسی سپاه الغدیر یزد با اشاره به اقدامات این واحد در منطقه سیل‌زده هویزه گفت: هویزه و ۷۰ روستای تابعه آن با ساخت بیش از چهار کیلومتر خاکریز در برابر سیل بیمه شدند.

به گزارش یزدی نیوزبه نقل از روابط عمومی سپاه الغدیر استان یزد، سرهنگ محمود صادقیان با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور مهار سیل در شهرستان هویزه اظهار داشت: بعد از ابلاغ مأموریت از طرف فرمانده سپاه الغدیر برای حضور در این منطقه، معاونت مهندسی سپاه یزد به همراه جانشین فرماندهی، معاون عملیات و مسئول بسیج سازندگی به استان خوزستان اعزام اقدامات لازم برای بررسی دقیق شرایط سیل انجام شده است.

 
وی افزود: بعد از توجیه منطقه و بازدید میدانی، دستگاه‌های بیل مکانیکی، لودر و بلدوزر، کمرشکن و تجهیزات مورد نیاز متعدد توسط تیپ ۱۸ الغدیر تأمین و برای نجات شهر هویزه از سیل به این استان خوزستان منتقل شدند.
 
معاون مهندسی سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: ایجاد چهار سیل بند، تقویت سیل بندهای موجود و ایجاد خاکریزهای متعدد در شهرستان هویزه و روستاهای تابعه درگیر سیل از جمله اقدامات انجام شده واحد مهندسی سپاه الغدیر در استان خوزستان است.
 
صادقیان با بیان این‌که ارتفاع هر سیل بند و خاکریز ایجاد شده حدود چهار متر است، تصریح کرد: تاکنون بیش از پنج کیلومتر سیل بند و خاکریز مستحکم برای مقابله با سیل و نجات هویزه توسط معاونت مهندسی سپاه یزد ایجاد شد.
 
وی ادامه داد: شهر رفیع از توابع شهرستان هویزه و در معرض شدید سیل از سوی آب‌های موجود در هورالعظیم بوده و وجود ۴ هزار نفر جمعیت حساسیت نجات این شهر در برابر سیل را چند برابر کرده است.
 
صادقیان با بیان اینکه کشاورزی و دامداری از مشاغل مردم شهرستان هویزه است، بیان کرد: حمل و جابجایی احشام مردم این منطقه سخت است ولی خوشبختانه تاکنون شهر رفیع و روستای گبان با ساخت خاکریزهای مستحکم از خطر ورود سیل نجات پیدا کردند.
 
معاون مهندسی سپاه الغدیر، ایجاد ژئوتکس برای جلوگیری از خوردگی خاکریزهای جدید را یکی دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار دانست و گفت: ژئوتکس لایه‌های موکتی شکلی هستند که برای مقابله با موج و تخریب سیل بند استفاه می‌شوند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..