مدیرکل ارشاد استان یزد:

جامعه نیازمند بازشناسی فرهیختگان و اساتید رشته‌های مختلف است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: جامعه امروز نیازمند بازشناسی فرهیختگان و اساتید رشته‌های مختلف است و این اقدام باید از طریق برگزاری مراسم نکوداشت انجام شود.

به گزارش یزدی نیوزمجید جوادیان زاده در مراسم اختتامیه تجلیل از ادیب فرزانه، دکتر علی سلطانی گردفرامرزی از چهره‌های ملی و شاخص ادبیات فارسی اظهار داشت: اگرچه اساتید از شرکت در این برنامه‌ها و حتی برگزاری مراسم‌های نکوداشت برای خود اکراه داشته و نیازی به این برنامه‌ها ندارد اما جامعه نیازمند چنین برنامه‌هایی است.

 
وی عنوان کرد: جامعه برای شکل دادن به هویت خود و سرمایه‌های فرهنگی باید چنین انسان‌هایی را ببیند و ما وظیفه داریم این چهره‌ها را برای جامعه بازشناسی کنیم.
 
جوادیان زاده تصریح کرد: ما سال‌ها است که فقط به دنبال بزرگ کردن کالبد شهر بوده‌ایم و کمتر به روح و روان شهر پرداخته‌ایم در حالی که چنین شهری کمتر قابل تحمل است.
 
وی از شاعران و نویسندگان به عنوان روح معنویت و نشاط یاد کرد و افزود: این قشر از تبدیل شدن شهر به کالبد مرده جلوگیری می‌کنند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان یزد در چند سال اخیر توانسته بخشی از سرمایه‌های خود را بازنمایی کند و جهانیان و کشور نیز به این امر معترف هستند که نماد شهر جهانی، گونه‌ای از این نگاه جهانی به یزد است.
 
وی از نمادهایی مانند پایتخت کتاب ایران، پایتخت هنرهای جدید و … به عنوان نمادهای شهر جهانی یاد کرد و افزود: این نمادها نشان می‌دهد که یزدی دیگر در حال شکل گیری است.
 
جوادیان زاده تاکید کرد: آنچه امروز گم کرده‌ایم، عشق است و اینکه چهره‌هایی مانند سعدی و حافظ در بین ما نمی‌رویند و افرادی همچون دکتر سلطانی کمتر یافت می‌شوند، به این دلیل است که عشق را در هیاهوی زندگی گم کرده‌ایم.
 
، مراسم نکوداشت ادیب فرزانه، دکتر علی سلطانی گردفرامرزی صبح امروز در دانشگاه یزد و هم‌اکنون در سالن همایش‌های هلال احمر یزد در حال برگزاری است.
 
همچنین دیدار مردمی این ادیب فرزانه در تالار سیب و نار یزد برگزار می‌شود.
 
این مراسم به همت بنیاد فرهنگی شاهدیه، شورای شهر و شهرداری شاهدیه، دانشگاه یزد، اداره کل ارشاد استان یزد به مدت دو روز برگزار شده است.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..