عضو دایره المعارف بزرگ اسلامی:

۳ جلد کتاب آماده چاپ دارم/نیما آغازگر شعر نو نیست

عضو دایره المعارف بزرگ اسلامی و استاد برجسته ادبیات فارسی گفت: همه نیما یوشیج را آغازگر شعر نو می‌دانند در حالی که من با مستندات ثابت کردم اولین فردی که شعر نو گفت، پیامبر اکرم (ص) بود.

به گزارش یزدی نیوزعلی سلطانی گردفرامرزی در مراسم افتتاحیه آئین نکوداشت خود در دانشگاه یزد با اشاره به اینکه همه نیما یوشیج را آغازگر شعر نو می‌دانند، اظهار داشت: با دلایل علمی ثابت کردم اولین کسی که شعر نو گفت، حضرت پیامبر اکرم (ص) بود.

 
وی همچنین با اشاره به گفته‌ها و نوشته‌های محققان بزرگ عرف عنوان کرد: همچنین با استنادات محکم ثابت کرده‌ام که اعراب جاهلی هرگز شعر نداشتند و شاعری از بین آنها پدید نیامده بلکه اعراب بعد از اسلام به شعر روی آورده‌اند و اشعار آنها برای دوران بعد از اسلام است.
 
سلطانی گردفرامرزی با اشاره به اعجاز قرآن کریم بیان کرد: سوره الرحمن از ابتدا تا انتها تمام آیات مانند شعر نو، کوتاه و موجز است و این خود از زیبایی‌های کلام وحی است.
 
مؤلف کتب نگارش و زبان و ادبیات فارسی مقطع دبیرستان با اشاره به اینکه سه جلد کتاب در انتظار انتشار دارد، افزود: یکی از کتاب‌ها که نگارش آن قبل از انقلاب انجام شد اما به دلایلی چاپ نشد، کتاب اسب در ادبیات است.
 
وی عنوان کرد: در این کتاب نام و ویژگی‌های تمام اسب‌های معروف در داستان‌ها، ادیان و اساطیر وجود دارد و امکان ندارد اسم یک اسب را در داستان‌ها و اساطیر بگویید و نام این اسب در کتاب نباشد و اگر قرار باشد این کتاب در یک جلد منتشر شود، حداقل ۵۰۰ صفحه خواهد بود.
 
سلطانی گردفرامرزی یکی دیگر از این کتب را کتابی مرتبط با لیلی و مجنون دانست و گفت: هفت شاعر بلندآوازه ایرانی اشعاری در مورد لیلی و مجنون سروده‌اند که من در کتابی همه این اشعار را آورده‌ام و به مقایسه و تشابه و اختلافات این اشعار پرداخته‌ام که دانشجویان با مطالعه آن، از خواندن هفت سروده شعرا بی‌نیاز خواهند شد.
 
وی تاکید کرد: لذت من نوشتن است و هر شب از خدا عذرخواهی می‌کنم بابت اینکه اگر می‌توانستم کاری در مسیر شعر و ادبیات فارسی انجام دهم و ندادم.
 
سلطانی گردفرامرزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در سن ۶۰ سالگی خوابی دیده است، افزود: در سن شصت سالگی خواب دیدم پدر مرحومم یک سکه ۲۵ ریالی به من هدیه داد و بر اساس این خواب تصور می‌کنم که تا ۸۵ سالگی عمر می‌کنم و آن سکه ۲۵ ریالی، نماد ۲۵ سال عمری بود که به من هدیه شده است و امیدواریم در این مدت بتوانم کار ارزنده‌ای برای ادبیات کشورم انجام دهم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مقالات بسیاری نوشته‌ام که بسیاری از آنها جوایزی دریافت کرده‌اند، عنوان کرد: با اسناد و مدارکی به ویژه شاهنامه ثابت کردم که انوشیروان ظالم‌ترین پادشان ایران بوده و آنچه تاکنون ما خوانده‌ایم، با حقیقت همخوانی ندارد.
 
سلطانی گردفرامرزی اظهار داشت: از سال ۶۸ استاد ممتاز تربیت مدرس شدم و دو بار در تهران دبیر نمونه شدم و اکنون هم عضو دایره المعارف بزرگ اسلامی هستم و امیدوارم تا زنده هستم بتوانم این مسیر را ادامه دهم.
 
 سلطانی گردفرامرزی متولد ۱۳۱۸ در یزد است و آثار متعددی از جمله تصحیح رباب نامه سلطان ولد، تصحیح فرس نامه، راز سوگندهای قرآن و جلوه‌هایی از اعجاز قرآن (دو کتاب در زمینه قرآن پژوهی)، از کلمه تا کلام (دستور زبان فارسی) و سیمرغ در فضای فرهنگ ایران (اسطوره شناسی ایرانی) از او منتشر شده است.
 
رمزهایی از اساطیر ایران (شاهنامه پژوهی، اسطوره شناسی ایرانی)، نگارش و دستور زبان فارسی (کتاب درسی آموزش و پرورش)، عشق، عرفان، مستی و طنز حافظ (مشترک با ذبیح الله عزت یزدی)، دُر دری (کتاب فارسی عمومی انتشارات سمت) و کتاب‌های متعدد کمک آموزشی، کنکور و مقالات گوناگونی در حوزه دستور، نگارش و نقد و بررسی کتاب‌های درسی آموزش و پرورش از دیگر آثار این ادیب و پژوهشگر معاصر است.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..