مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد:

تخریب ۲۸ واحد مسکونی شهری و روستایی در سیل های اخیر استان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به خسارت‌های وارد شده واحدهای مسکونی شهری و روستایی استان گفت: برآورد اولیه تا ۲۲ فروردین ماه سال جاری تخریب بیش از ۸۰ درصدی ۲۸ واحد مسکونی ‌شامل ١٢ واحد شهری و ۱۶ واحد روستایی است و ۷۲۶ واحد مسکونی شهری و روستایی نیز نیاز به تعمیرات اساسی دارند.

به گزارش یزدی نیوز"علیرضا قربا‌نیان" روز سه شنبه ۲۷ فروردین ماه در نشست خبری با اهالی رسانه استان، بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که در سال ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام تاسیس گردید در حوزه های عمران روستایی، مسکن شهری، بازسازی، بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی مسئولیت دارد.

وی ادامه داد: دولت نگاه ویژه‌ای در سال‌های اخیر به توسعه و عمران روستاها داشته است به طوری که مهمترین وظیفه بنیاد مسکن بر تحقق این مهم تمرکز یافته و بر این اساس در سال ۹۷ بالغ بر ‌دو هزار تن قیر رایگان به آسفالت ۶۱ روستا به ارزش ۲۷ میلیارد ریال اختصاص یافته است.
قربانیان افزود: استان یزد از استان‌های پیشرو در رابطه با توسعه و عمران روستاهاست و در حال حاضر در همه شهرستانها و روستاهای استان آماده واگذاری و ارائه تسهیلات به افراد واجد شرایط برای ساخت واحدهای مسکونی هستیم.
مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به خدمات این بنیاد در طول حیات انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن در استان یزد ۱۵ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین در سطح روستاها به متقاضیان واگذار گردیده که بیش از ۸۵ درصد آنها منجر به ساخت و سکونت شده است.
وی ادامه داد: از این تعداد ‌هزار و ١٠٠ قطعه زمین در سال ۹۷ واگذار شده است و در سال گذشته تهیه و مطالعه طرح هادی روستایی و بازنگری این طرح در ۴۵ روستا با اعتبار اجرایی ۳۵ میلیارد ریال انجام شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همچنین به اجرای طرح صدور سند روستایی اشاره کرد و گفت: از ابتدای تاسیس تاکنون بیش از ۵۵ هزار ‌جلد سند برای مالکان صادر شده که از این تعداد ۵۰ هزار جلد سند متعلق به مناطق روستایی و پنج هزار سند به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تعلق دارد که از این تعداد در سال ۹۷، هزار و ۲۰۰ جلد سند روستایی و ۳۰۰ جلد سند شهری صادر شده است.
‌تفت، خاتم و مهریز بیشتر‌ین شهرستان های خسارت دیده از سیل اخیر
قربانیان با اشاره به خسارت‌های وارد شده واحدهای مسکونی شهری و روستایی استان در سیل های اخیر، بیان کرد: برآورد اولیه تا ۲۲ فروردین‌ماه تخریب بیش از ۸۰ درصدی ۲۸ واحد مسکونی  ‌شامل ١٢ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ۱۶ واحد روستایی است و ۷۲۶ واحد مسکونی شهری و روستایی و ١١ واحد تجاری نیز نیاز به تعمیرات اساسی دارند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ادامه داد: شهرستان ‌تفت با تخریب ۳۹ واحد مسکونی شامل دو واحد شهری و ۳۷ واحد روستایی، شهرستان خاتم با تخریب ۲۹ واحد مسکونی شامل دو واحد شهری و ۲۷ واحد روستایی و شهرستان مهریز با تخریب ۱۱ واحد مسکونی روستایی طبق برآوردهای اولیه بیشترین خسارت ها را دیده اند.
قربانیان در پایان سخنان خود با اشاره به آمادگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برای واگذاری مسکن به اقشار مختلف جامعه به ویژه نیازمندان ‌و اقشار کم درآمد، خاطرنشان کرد: از ابتدای تاسیس تاکنون ‌شش هزار واحد مسکونی در شهرستان ها و روستاهای استان ساخته شده و واگذار گردیده است که در سال ۹۷، ‌ ۱۵۰ واحد مسکونی ساخته و واگذار شده است و در سال جاری ۳۵۰ واحد مسکونی در دست احداث است.
 
★‌خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★

بخش نظردهی بسته شده است..