راه اندازی واحدهای پرورش ماهی تیلاپیا در یزد تحول حوزه شیلات کشور را در پی دارد

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه مجوز پرورش ماهی تیلاپیا در استان یزد اخذ شده است گفت: راه اندازی واحدهای پرورش ماهی تیلاپیا در یزد تحول حوزه شیلات کشور را در پی دارد.

به گزارش یزدی نیوزسید جمال سجادی پور  در دومین جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی استان یزد در سال جدید که در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد با بیان اینکه استان یزد با کسب مجوزهای لازم می‌تواند اقدامات تولید و پرورش ماهی تیلاپیا را انجام دهد اظهار داشت: این مجوز از سوی سازمان محیط زیست اخذ شده و همچنین سرمایه گذارانی برای راه اندازی واحدهای تولید و پرورش ماهی تیلاپیا در استان اعلام کرده‌اند که حاضر به فعالیت هستند.

 
رئیس جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴۰ کشور دنیا گونه‌های مختلف ماهی تیلاپیا را پرورش می‌دهند گفت: گردش مالی برای ماهی تیلاپیا سالانه بیش از ۶ میلیارد دلار در جهان است که نشان از اقبال عمومی به سمت این نوع پرورش دارد.
 
 
وی به ویژگی‌های پرورش و تولید ماهی تیلاپیا اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه این ماهی سازگاری و مقاومت با آب‌های شور و لب شور و اینکه در یزد تا EC 12 هزار توسط این ماهی تحمل شده که نشان می‌دهد در استان مشکلی برای پرورش این ماهی نیست.
 
سجادی پور با تاکید بر اینکه پرورش و تولید ماهی تیلاپیا در استان می‌تواند تحول شگرفی را در صنعت شیلات کشور به وجود آورد تصریح کرد: این ظرفیت در استان وجود دارد که باید زمینه‌های راه اندازی آن فراهم شود.
 
رئیس جهاد کشاورزی استان یزد اضافه کرد: نیازمند این هستیم که دستگاه‌های اجرایی استان زیر ساخت‌های سرمایه گذاری ماهی تیلاپیا را در یزد فراهم آورند و برای رفع مشکلات واحدهای تولید این بخش اقدامات لازم و همکاری‌های مورد نظر را انجام دهند.
 
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سالی که به نام رونق تولید نام گرفته است به شکلی عمل کنیم که شعار سال تحقق یابد و شاهد رونق تولید و اشتغال در سطح کشور باشیم.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..