کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت میوه در بازار یزد

رییس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار یزد از روند کاهشی قیمت میوه با وجود تداوم صادرات برخی محصولات و خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی از ناحیه بارش‎‎های بهاری و سیل خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«حسین مشرف» ، با اشاره به کاهش قیمت اقلام میوه و تره‌بار در بازار یزد، اظهار کرد: برخلاف تصور عموم، قیمت میوه رو به کاهش است و برخی از اقلام حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش یافته‌اند. 

 
وی در مورد برخی از اقلام پرمصرف صیفی نیز بیان کرد: سیب زمینی با ۲۰ درصد کاهش قیمت از ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان، بادمجان گلخانه یزدی از ۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان و بادمجان گلخانه‌ای بیرونی از ۳۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان و بادمجان معمولی نیز از ۱۳۰۰ تا ۲۳۰۰ تومان عرضه می‌شود. 
 
این مسئول افزود: هرچند صادارت گوجه‌ فرنگی آزاد شده اما به دلیل این که صادرات تنها مختص گوجه‌های درجه یک است، تاثیری بر افزایش قیمت‌های این محصول در بازار نداشته چرا که به دنبال بارندگی‌ها و کم شدن گوجه‌فرنگی مرغوب، گوجه‌های درجه دو به مصرف داخلی می‌رسد. 
 
وی با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی قیمت پیاز در بازار، تصریح کرد: خوشبختانه به رغم صادرات بی‌رویه‌ی پیازهای مرغوب و آسیب دیدگی پیازهای جیرفت در بارندگی‌ها و سیل‌های اخیر، قیمت پیاز از نرخ ۱۰ هزار تومان به قیمت ۹ هزار تومان کاهش خواهد یافت. 
 
مشرف در رابطه با قیمت کاهو و کلم نیز بیان کرد: کاهو زیره‌ای از ۱۷۰۰ تا ۲۷۰۰ تومان، کاهو رسمی از ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان، کلم برگ از ۲۳۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان و هویچ نیز از ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ هزار تومان در میادین عرضه می‌شود. 
 
وی در رابطه با قیمت برخی از میوه‌های پر مصرف نیز عنوان کرد: سیب درختی از ۵۰۰۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان، پرتقال والنسیا از ۵۰۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان و کیوی نیز از ۴۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان در بازار میادین تره بار عرضه می‌شود. 
 
رییس اتحادیه میادین تره بار در رابطه با فروش برخی از اقلام در جاده‌ها به صورت دست‌فروشی، بیان کرد: در حال حاضر فروش برخی از اقلام غیرقانونی است و میادین تره‌بار نسبت به فروش آن‌ها مانند عناب، فندق و گاهی زیتون به دلیل تداخل صنفی با صنف خشکبار اقدام نمی‌کنند. 
 
مشرف در پایان قیمت‌های اعلام شده را مختص بازار میادین تره بار عنوان کرد و گفت: این اقلام در بازار با ۳۰ درصد افزایش قیمت به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..