هشتمین کنگره بین‌المللی طب تولیدمثل در یزد برگزار می‌شود

معاون مرکز درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی یزد از برگزاری هشتمین کنگره بین‌المللی و جشنواره دانشجویی طب تولیدمثل و سومین کنگره علمی ژنتیک تولیدمثل در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز علی‌محمد عبدلی  در نشستی خبری با اشاره به اینکه برگزاری برنامه‌هایی با محوریت دانشجویان در علم تولیدمثل تحولات بزرگی ایجاد خواهد کرد، اظهار داشت: بر این اساس برگزاری دوره‌های تخصصی برای دانشجویان بیولوژی و برگزاری همایش‌هایی با حضور دانشجویان و آشنایی آنها با آخرین دستاوردهای علمی در دستور کار قرار گرفت.

 
وی عنوان کرد: بر این اساس برگزاری کنگره‌های طب تولیدمثل از سال ۸۴ آغاز و به صورت دو سالانه برگزار شد و امسال نیز هشتمین دوره کنگره بین‌المللی و جشنواره دانشجویی طب تولیدمثل در یزد برگزار می‌شود.
 
عبدلی با اشاره به استقبال بسیار خوب از این کنگره و ثبت‌نام علاقه‌مندانی از کشورهای مختلف بیان کرد: بالغ بر ۳۶۴ مقاله به دبیرخانه کنگره طب تولیدمثل و کنگره ژنتیک تولیدمثل رسید که در مجموع ۱۶ مقاله به عنوان مقالات برتر برگزیده شد که علاوه بر ارائه در قالب سخنرانی، از جوایز نقدی ارزنده نیز بهره‌مند خواهند شد.
 
دبیر برگزاری این جشنواره عنوان کرد: در مجموع ۴۱ مقاله برای ارائه در قالب سخنرانی پذیرفته شده و ۱۸۲ مورد نیز در قالب پوستر ارائه خواهد شد.
 
عبدلی همچنین از برگزاری کارگاه‌های آموزشی با امتیاز بازآموزی خبر داد و یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود بر اساس ثبت نام صورت گرفته، بیش از ۵۰۰ نفر از سراسر کشور در این همایش حضور پیدا کنند که حدود ۳۰۰ نفر آنها مهمانان خارج از استان هستند.
 
وی همچنین از حضور چهره‌های شاخص علمی و برجسته جهان در حوزه طب تولیدمثل در این کنگره خبر داد و یادآور شد: ۱۲ چهره شاخص از ۹ کشور جهان در این همایش حضور دارند و علاوه بر سخنرانی برخی از آنها، کارگاه‌های آموزشی با حضور این اساتید برجسته برگزار خواهد شد.
 
عبدلی همچنین از برگزاری نمایشگاهی در جوار مکان برگزاری این کنگره خبر داد و عنوان کرد: در این نمایشگاه جدیدترین داروها و تجهیزات حوزه طب تولیدمثل در معرض عرضه قرار خواهد گرفت.
 
وی افزود: هشتمین کنگره کنگره بین‌المللی و جشنواره دانشجویی طب تولیدمثل و سومین کنگره علمی ژنتیک تولیدمثل به طور همزمان از ۳۰ فروردین ماه تا اول اردیبهشت ماه در سالن دکتر جوادی بیمارستان شهید صدوقی یزد برگزار خواهد شد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..